کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

بازداشت مهندس سینا اختری شیشوان در عجب‌شیر

 ماموران اداره اطلاعات عجب‌شیر با یورش به منزل سینا اختری شیشوان وی را بازداشت کردند. اتهام وی فعالیت در فضای مجازی و تبلیغ علیه نظام و تشویش اذهان عمومی از طریق نشرداده در فضای مجازی می‌باشد


به گزارش کانون حقوق بشر ایران، چهارشنبه ۲خرداد ۱۴۰۳، یک جوان معترض  به نام  مهندس سینا اختری شیشوان به علت فعالیت در فضای مجازی بازداشت شد. بنا به گفته نزدیکان سینا، روز چهارشنبه ۲۶اردیبهشت ماه ماموران اداره اطلاعات عجب‌شیر با یورش به منزل سینا اختری شیشوان وی را بازداشت کردند. اتهام وی فعالیت در فضای مجازی و تبلیغ علیه نظام و تشویش اذهان عمومی از طریق نشر داده در فضای مجازی می‌باشد.

وی پس از یک روز بازداشت، با قید وثیقه آزاد شد. بازپرسی اول دادسرای عمومی و انقلاب عجب‌شیر، وی را متهم به تبلیغ علیه نظام و تشویش اذهان عمومی از طریق نشر داده در فضای مجازی کرده است.

سینا اختبری شیشوان، متولد ۱۳۷۷ از عجب‌شیر است. وی مهندس الکترونیک و دبیر انجمن مهندسی برق و الکترونیک ایران است.  شغل وی تعمیرکار و فروشنده موبایل می‌باشد. مهندس سینا اختری شیشوان همچنین یک مقاله در رد تئوری‌های زن ستیزانه سران حکومت به نام ما مرد نیستیم منتشر کرده است که در آن به مقایسه حقوق زنان در ایران و جوامع پیشرفته پرداخته است.

اتهام بغی به ۲زندانی سیاسی بابک علیپور و وحید بنی‌عامریان

زندانی سیاسی ماشاالله کرمی، محکومیت به ۶سال زندان

با ارسال هرگونه اطلاعات در این زمینه به ما کمک کنید تا صدای زندانیان باشیم

لطفا هرگونه اطلاعات خود را در فرم زیر وارد کنید

عباس حقگوی بازداشت به اتهام فعالیت در فضای مجازی

عباس حقگوی بازداشت به اتهام فعالیت در فضای مجازی

بازداشت یک فعال شبکه مجازی در استان گیلان

پیش از این هم در تاریخ ۴اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، یک فعال شبکه‌های مجازی به نام عباس حقگوی به اتهام فعالیت در فضای مجازی بازداشت شد. وی به دستور دستگاه قضایی رشت دستگیر شده و به زندان لاکان منتقل شده است. طبق دادنامه‌ دستگاه قضایی عباس حقگوی به ۹۱ روز حبس تعزیری محکوم شده است.

در دادنامه وی در خصوص اتهامات مطروحه بر علیه وی آمده است: «فعالیت تبلیغی علیه نظام یا به نفع گروه‌ها و سازمان‌های مخالف نظام، تشویش اذهان عمومی»

دستگیری روزنامه‌نگاران و فعالان رسانه‌ای در سالگرد اعتراضات سراسری

سران حکومت از اواخر شهریور ۱۴۰۲، با نزدیک شدن به سال‌روز اعتراضات سراسری۱۴۰۱، اقدام به دستگیر دست‌کم ۱۰۰ روزنامه نگار و فعال رسانه‌ای کرده بود.

سازمان گزارشگران بدون مرز اردیبهشت۱۴۰۲، وضع آزادی رسانه‌ها در این حکومت را همچنان «بسیار نگران‌کننده» اعلام کرد و ایران را سومین زندان بزرگ روزنامه‌نگاران در جهان معرفی نمود.

برپایه گزارش سازمان گزارشگران بدون مرز ایران در میان ۱۸۰ کشور جهان جایگاه ۱۷۷ را در آزادی رسانه‌ها دارد.

پیش از این در فروردین‌ماه ۱۴۰۲، سازمان عفو بین الملل در گزارش سالانه خود به خیزش و اعتراضات سراسری مردم ایران اشاره کرده بود. در این گزارش به استفاده گسترده از ابزار سرکوب برعلیه جوان و مردم معترض، شامل شلیک، بازداشت‌های خودسرانه، محاکمه‌های ناعادلانه و شکنجه‌های جسمی و روحی توسط دیکتاتوری حاکم بر ایران پرداخته بود.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ