کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

زندان مرکزی کرج، ممانعت از ورود کتاب‌های علمی برای زندانیان- گزارش از درون زندان


۱۰ خرداد, ۱۴۰۳دسته‌بندی حقوق بشر


مقامات زندان مرکزی کرج، از تحویل‌دهی کتاب‌های علمی به زندانیان ممانعت به عمل می‌آورند. این اقدام در راستای تشدید فشار به زندانیان است که از ماه‌ها قبل آغاز شده است


به گزارش کانون حقوق بشر ایران، پنج‌شنبه ۱۰خرداد ۱۴۰۳، بنا به گزارشاتی که از درون زندان مرکزی کرج ارسال شده ،مقامات این زندان، از تحویل‌دهی کتاب‌های علمی به زندانیان ممانعت به عمل می‌آورند. این اقدام در راستای تشدید فشار به زندانیان است که از ماه‌ها قبل آغاز شده است.


روز سه‌شنبه ۸ خردادماه ۱۴۰۳، خانواده زندانیان بند ۱۵ زندان مرکزی کرج پس از موافقت رئیس زندان تعدادی کتاب علمی برای عزیزانشان در زندان تهیه کرده اما مقامات زندان از تحویل‌گیری این کتاب‌ها ممانعت به عمل می‌آورند. این در حالی است که پیش از این رئیس زندان مرکزی کرج به خانواده‌ها قول داده بود که این کتاب‌ها به دست زندانیان در زندان مرکزی کرج خواهد رسید.

بازداشت مریم محمودآبادی و انتقال وی به سلول انفرادی

زندان قزلحصار، حمله گارد زندان به سالن ۷ و ضرب و شتم یک زندانی معترض – فیلم و گزارش از درون زندان

با ارسال هرگونه اطلاعات در این زمینه به ما کمک کنید تا صدای زندانیان باشیمیم

لطفا هرگونه اطلاعات خود را در فرم زیر وارد کنید


زندان مرکزی کرج زندانی مشابه زندان‌های آفریقا

زندان مرکزی کرج

ممنوعیت ورود کتاب به داخل زندان مرکزی کرج در حالی است که مواد مخدر بوفور و با قیمت ارزان به زندان وارد می‌شود. پر واضح است که ورود این حجم از مواد مخدر بدون اطلاع و دست دادن مقامات زندان غیر ممکن است.

در باره زندان مرکزی کرج

زنـدان مرکزی کرج از بدنام‌ترین زندان‌های در حکومت قرون وسطایی حاکمیت ولایت فقیه می‌باشد. این زندان یکی از بزرگترین زندان‌های استان البرز محسوب می‌شود. شهرت این زندان به دلیل ‌آمار بالای اعدام‌ها در آن است.

ظرفیت اسمی زندان ۲۵۰۰ نفر است اما آمار زندانیان در این زندان بیش از ۸ هزار نفر تخمین زده می‌شود. کمبود جا در زندان مرکزی کرج از مشکلات اصلی زندانیان به حساب می‌آید. به طور متوسط شبانه در هر سالن این زندان ۱۰۰ الی ۱۵۰ زندانی در کریدورهای منتهی به سرویس‌های بهداشتی شب را به صبح می‌رسانند.

زنـدان مرکزی کرج ۱۰ بند اصلی و چند بند انفرادی و ویژه دارد. هر بند دارای ۱۸ سلول ۲۰ متری است که در هر سلول ۱۸ تخت قرار دارد. به این ترتیب ظرفیت اسمی هرسلول ۱۸زندانی است اما مقامات زندان تا ۴۰ نفر را در هر سلول جای می‌دهند. به گفته زندانیان، زندان مرکزی کرج، طرح تدارک مرگ خاموش زندانیان توسط مقامات قوه قضاییه است. در یک جمله این زندان را می‌توان زندانی فراقانونی با قوانین قرون وسطایی محسوب کرد. 

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ