کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

محکومیت ژینا مدرس گرجی به ۲۱ سال زندان


۶ خرداد, ۱۴۰۳دسته‌بندی حقوق بشر

محکومیت ژینا مدرس گرجی به ۲۱ سال زندان

ژینا مدرس گرجی، اولین بار در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، در تاریخ ۳۰ شهریور ماه ۱۴۰۱، در سنندج بازداشت شد. وی پس از پایان بازجویی در تاریخ ۱۰ آ بان همان سال با قید وثیقه آزاد شده بود. وی در فروردین ماه ۱۴۰۲، برای بار دوم بازداشت و پس از ۸۴روز در تاریخ ۱۲تیر با تادیه وثیقه ۵میلیارد تومانی به صورت موقت آزاد شده بود


به گزارش کانون حقوق بشر ایران، یک‌شنبه ۶خرداد ماه ۱۴۰۳، ژینا مدرس گرجی، روزنامه‌نگار و فعال حقوق زنان اهل سنندج توسط دادگاه انقلاب به ۲۱حبس محکوم شده است. ۱۰سال از این حکم زندان تعزیزی است و قابل اجرا می‌باشد. دادگاه انقلاب سنندج  فعال حقوق زنان ژینا مدرس گرجی، را به اتهام تشکیل دسته و گروه غیرقانونی با هدف براندازی به ۱۰ سال زندان، همکاری با گروه‌های و دول متخاصم به ۱۰سال زندان و تبلیغ علیه نظام به یک سال زندان محکوم کرده است. این دادگاه در مجموع ژینا مدرس گرجی را به ۲۱ سال زندان محکوم کرده است. حکم دادگاه که روز ۲۱ فروردین صادر شده است قابل اجرا است. دادگاه وی را همچنین به زندان همدان تبعید کرده است.

انتقال زندانی سیاسی جمشید عزیزی به زندان لاکان رشت

زندان وکیل آباد مشهد، افشای اسامی ۴تن از شکنجه‌گران

با ارسال هرگونه اطلاعات در این زمینه به ما کمک کنید تا صدای زندانیان باشیم

لطفا هرگونه اطلاعات خود را در فرم زیر وارد کنید

نگرانی پس از قطع تلفن زنان زندانی در زندان سنندج

زندان سنندج

بازداشت در اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

در حال حاضر دادگاه انقلاب وی را به اتهام نشر اکاذیب و تحریک مردم به اعمال خشونت‌آمیز به دادگاه کیفری ۲ سنندج ارجاع داده است.

ژینا مدرس گرجی، اولین بار در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، در تاریخ ۳۰ شهریور ماه ۱۴۰۱، رد سنندج بازداشت شد. وی پس از پایان بازجویی در تاریخ ۱۰ آ بان همان سال با قید وثیقه آزاد شده بود.

ژینا مدرس گرجی در فروردین ماه ۱۴۰۲، برای بار دوم بازداشت و به بند زنان کانون اصلاح و تربیت سنندج منتقل شده بود. وی  پس از ۸۴روز در تاریخ ۱۲تیر با تادیه وثیقه ۵میلیارد تومانی به صورت موقت آزاد شده بود.

آزادی بیان و حق اعتراض مسالمت‌آمیز از حقوق اساسی بشر هستند که باید توسط همه دولت‌ها مورد احترام قرار گیرند. سران حکومت با سرکوب اعتراضات و بازداشت معترضان، این حقوق اولیه  را نقض می‌کند. جامعه بین‌المللی باید برای حمایت از مردم ایران و حقوق آنان اقدامات جدی به عمل آورد.


کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید: 

تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ