کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

ادامه بازداشت و بالاتکلیفی زندانی سیاسی منوچهر فلاح
منوچهر (پویا) فلاح، در۲۷خرداد ۱۴۰۲، در فرودگاه رشت توسط ماموران امنیتی بازداشت و تحت بازجویی قرار گرفت
به گزارش کانون حقوق بشر ایران، یک‌شنبه ۳۰اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، زندانی سیاسی منوچهر فلاح، که می‌بایست در روز ۳۰اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، آزاد شود همچنان در بازداشت و بلاتکلیفی است.


منوچهر (پویا) فلاح، در۲۷خرداد ۱۴۰۲، در فرودگاه رشت توسط ماموران امنیتی بازداشت و تحت بازجویی قرار گرفت. پس از پایان دوران بازجویی برای آزادی موقت او قرار وثیقه از طرف شعبه ۱۶ بازرسی دادسرای انقلاب و عمومی رشت صادر شد. اما علیرغم تامین وثیقه به دستور دادستان استان گیلان فلاح میری وی را آزاد نکردند.
اعتصاب غذا منوچهر فلاح در اعتراض به عدم آزادی وی با قید وثیقه
زندانی سیاسی منوچهرفلاح در اعتراض به این امر در بند میثاق زندان لاکان رشت دست به اعتصاب غذا زد. این در حالی بود که وی دارای مشکلات گوارشی بود
:وی در رابطه با علت اعتصاب غذای خود نوشته بود
«من منوچهر فلاح که از ۲۷/۰۳/۱۴۰۲ بازداشت شده‌ام، اکنون در زندان لاکان رشت هستم. با وجود اینکه از بدو ورود به زندان از جانب بازپرس شعبه قرار وثیقه برایم صادر شده بود، ولی سندهای متعددی که تا زمان محاکمه از طرف خانواده برای آزادی بنده ارائه شده به علت نامعلوم نپذیرفتند و نهایتا! اوایل شهریور در بازپرسی به من گفتند که سند قابل قبول است و آن را کارشناسی کرده و حتی مبلغ کارشناسی سند را هم گرفتند. ولی مجدداً از ثبت نهایی و آزادی بنده ممانعت کردند

آنقدر این وضعیت را ادامه دادند تا پرونده به دادگاه رفت و به ۱ سال و ۳ ماه و ۱ روز حبس محکوم شدم که چند روز دیگر در تاریخ ۳۰/۰۲/۱۴۰۳ این حبس به پایان می‌رسد ولی بخش اول همان پرونده هنوز بلاتکلیف است و بدون هیچ نشانه گشایشی همچنان در زندان به سر می‌برم. آیا این وضعیت و نادیده گرفتن عمر و جوانی یک انسان مجازاتی اسلامی است که مدعیان حقوق بشر اسلامی اینگونه آشکار به این ظلم ادامه می‌دهند؟

منوچهر فلاح
دهم اردیبهشت ۱۴۰۳
زندان لاکان رشت – بند میثاق»
گزارش عفو بین‌الملل در رابطه با سرکوب اعتراضات در ایران
پیش از این سازمان عفو بین الملل در شروع گزارش سالانه خود در رابطه با سرکوب معترضان در ایران نوشته بود: «ایران با یک خیزش مردمی بی‌سابقه علیه نظام جمهوری اسلامی تکان خورد. در این اعتراضات، نیروهای امنیتی به‌طور غیرقانونی گلوله‌های واقعی و گلوله‌های جنگی را برای سرکوب اعتراضات شلیک کردند و صدها مرد، زن و کودک را کشتند و هزاران نفر را مجروح کردند. هم‌چنین، هزاران نفر به‌طور خودسرانه بـازداشت و یا به‌طور ناعادلانه محاکمه شدند.»

:کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

 

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ