کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

زندانی سیاسی ماشاالله کرمی، محکومیت به ۶سال زندان


۲ خرداد, ۱۴۰۳ حقوق بشر

طبق حکم شعبه دوم دادگاه انقلاب کرج، زندانی سیاسی ماشاالله کرمی به اتهام اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت ملی به ۵سال حبس و بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس محکوم شده است



به گزارش کانون حقوق بشر ایران، چهارشنبه ۲خرداد، زندانی سیاسی ماشاالله کرمی پدر جان‌باخته راه‌ آزادی محمدمهدی کرمی توسط دادگاه انقلاب به ۶سال حبس محکوم شد. براساس حکمی که در تاریخ ۳۱اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، در زندان به آقای کرمی ابلاغ شد وی به ۶سال زندان محکوم شده است. طبق حکم شعبه دوم دادگاه انقلاب کرج، زندانی سیاسی ماشاالله کرمی به اتهام اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت ملی به ۵سال حبس و بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس محکوم شده است.

زندانی سیاسی اسدالله هادی، وضعیت وخیم جسمی و انتقال به بند ۴زندان اوین

اعدام دست‌کم ۱۲۶زندانی در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳

با ارسال هرگونه اطلاعات در این زمینه به ما کمک کنید تا صدای زندانیان باشیم

لطفا هرگونه اطلاعات خود را در فرم زیر وارد کنید

بلاتکلیفی آقای ماشاالله کرمی پس از ۹۰ روز بازداشت

ماشاالله کرمی

جلسه رسیدگی به اتهامات زندانی سیاسی ماشاالله کرمی در تاریخ ۴اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، درشعبه دوم دادگاه انقلاب کرج برگزار شد. پرونده وی در دادگاه کیفری ۲ نظرآباد همچنان در حال بررسی می‌باشد.



زندانی سیاسی ماشاالله کـرمی، پدر زنده‌یاد محمد مهدی کـرمی است که سال ۱۴۰۱، اعدام شده بود. ماشاالله کـرمی از تاریخ ۳۱ مرداد ۱۴۰۲، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است. خانواده وی ماه‌ها از محل نگهداری وی بی‌اطلاع بودند.

تخریب و آتش زدن مدال‌ها و لوح‌های یادبود محمدمهدی کرمی

در آخرین یورش ماموران به محل سکونت آقای ماشاالله کـرمی ماموران پس از تخریب خانه و کمد وسایلی که یادگارهای محمد مهدی در آن بود، تمامی وسایل، مدال‌ها و لوح‌های یادبود را تخریب و لباس‌های محمدمهدی را آتش زدند. بدلیل فشارهای وارده به این خانواده همسر و فرزند آقای کـرمی مجبور به ترک منزل شده و به محل نامعلومی نقل مکان کرده‌اند.

محمد‌مهدی کرمی و محمد حسینی از متهمان پرونده چهلم زنده یاد حدیث نجفی بودند که در یک دادگاه غیرعادلانه به اعدام محکوم شدند. حکم اعدام آنها در تاریخ ۱۷ دی ۱۴۰۱ به اجرا درآمد.

به گفته بسیاری از حقوق‌دانان و فعالان حقوق بشر روند محاکمه محمد مهدی کرمی و محمد حسینی شتاب‌زده و ناعادلانه بوده است و حکم صادره از سوی قاضی زیر سوال است. آقای کرمی پس از اعدام فرزندش به اعتراض برخواست و به یکی از نمادهای دادخواهی خانواده اعدام‌شدگان تبدیل شده است.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ