کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

 

مرگ رئیسی و لبخند شادی بر لبان مادران سیه‌پوش داغدار !

رئیسی برای خامنه‌ای یک مهره ویژه بود و برای روی کار آوردن وی هزینه زیادی داد. بسیاری از وفادارترین نفرات خودش را به پای رئیسی قربانی کرد.

خبر کشته شدن رئیسی و همراهان جنایتکارش برای مردم ایران شادی و جشن ملی را به همراه آورد. چرا که این جلاد از روز ورود به نظام تا نقطه مرگش کاری جز کشتار جوانان این میهن نداشته و به همین علت همواره اسمش با پسوند جلاد و قاتل و… همراه بوده است.

امروز خانواده‌ها و مادران داغدار 30هزار شهید قتل عام شده درسال1367 و شهیدان قیام 1401 و تمامی کسانی که توسط وی و در زمان ریاست جمهوری این جلاد با جرایم حکومت ساخته پای چوبه‌های دار رفته‌اند خوشحال و شادمانند.

کافیست نگاهی به اعدام شدگان در اردیبهشت امسال داشته باشیم تا امروز 122 اعدام که ۶تن از آنان زن بودند! این افراد به چه گناهی اعدام شدند؟

کافیست بلایی که رئیسی جلاد بر سر مردم ایران و زمین و خاک این میهن در همین ۳ساله آورد؛ نگاهی بیاندازیم و به آمار خط فقر؛ تورم؛ خودکشی؛ چاپ اسکناس؛ دزدی و چپاول و غارت سردمداران؛ پرشدن زندان‌ها و هزار و یک جنایت در زندان‌ها؛

کافیست نگاهی داشته باشیم سرکوب جنایتکارانه قیام ۱401 و دستگیری 30هزار نفر و بلاهایی که این نظام جلاد در زندان‌ها بر سر دستگیر شدگان آورد.

بنابراین خبر کشته شدن این جلاد همه مردم ایران و تمامی کسانی که اعضای خانواده آنها توسط این جلاد به قتل رسیده یا در زندان‌ها اعدام شده‌اند به ویژه خانواده جان‌باختگان قتل‌عام ۶۷ و قیام 401 و اعدام شدگان ۳ساله ریاست جمهوری وی را غرق در شادی می‌کند.

رئیسی طعمه مرگ شد
رئیسی طعمه مرگ شد

چرا خبر اعلام کشته شدن رئیسی این میزان طول کشید؟

خامنه‌ای و سایر سران حکومت چون مساله بود و نبود دارند و چون از قیام مردم به جان ‌آمده وحشت دارند به همین دلیل به دنبال خریدن زمان هستند تا خیابان‌ها را از نیروی‌های سرکوب‌گر پر کنند. دادستانی نیز به صحنه آمد و شروع به هشدار در فضای مجازی کرد و اینکه با هرگونه اقدام مقابله خواهند کرد.

اطلاعیه‌هایی که از ارگان‌ها و خبرگزاری‌های رسمی حکومت برای کشته شدن رییس جمهور یک کشور پخش می‌شود به اندازه کافی گواه وضعیت خراب این حکومت است. به یک مورد آن توجه شود:‌« کلیه صفحات فعالین فضای مجازی تحت رصد پلیس می‌باشد و با افرادی که با انتشار شایعه و… سعی در تشویش اذهان عمومی دارند طبق قانون برخورد خواهد شد.»

جایگاه رئیسی برای خامنه‌ای چه بود؟

رئیسی برای خامنه‌ای یک مهره ویژه بود و برای روی کار آوردن وی هزینه زیادی داد. بسیاری از وفادارترین نفرات خودش را به پای رئیسی قربانی کرد.

خامنه‌ای پروژه یک دست سازی و خالص سازی را اساسا به اتکای رئیسی جلاد کلید زدو هرچند که دست آخر جز شکاف هر چه عمیق‌تر درنظام و ریزش هر چه بیشتر چیزی عایدش نشد.

خامنه‌ای می‌خواست به اعتبار رئیسی مساله جانشینی و انتقال قدرت بعد ازمرگش را حل کند.

خامنه‌ای با رئیسی می‌خواست جلوی اعتراضات مردمی را بگیرد ولی در زمان همین رئیسی شاهد اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ بودیم.

نتیجه مرگ رئیسی چه نتایجی برای نظام خواهد داشت؟

با مرگ رئیـسی باید گفت که خامنه‌ای یک ستون اصلی برای حفظ بقای این حکومت را از دست داده است. در این اوضاع وی به سختی می‌تواند مهره جلادی همچون رئیـسی گوش به فرمان پیدا کند تا به جنایاتش در رابطه با مردم ایران ادامه دهد.

قطعا مرگ رئیـسی خامنه‌ای را ضعیف‌تر از گذشته می‌کند و تشتت و شکاف و ریزش در این حکومت بیشتر خواهد شد.

وقتی واقعیت‌های پشت صحنه این واقعه روشن شود روزهای بسیار سختی برای خامنه‌ای پیش رو خواهد بود. چرا که حقایق بسیاری برای مردم ایران و جهان در رابطه با واقعیتی که در این نظام وجود دارد؛ روشن می‌شود و معلوم خواهد شد که این حکومت تا کجا پوسیده و پوک شده است.

این واقعه روی تسریع اعتراضات مردم به جان آمده تاثیر زیادی خواهد گذاشت و این بار مردم با قیام‌های خود این حکومت را به سمت دره سرنگونی سوق خواهند داد. دیر است و دور نیست که بر لبان مادران داغدار و سیه‌پوش لبخند شادی جای گیرد.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ