کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

زندان وکیل آباد مشهد، افشای اسامی ۴تن از شکنجه‌گران


۵ خرداد, ۱۴۰۳دسته‌بندی حقوق بشر

این افراد عامل اصلی شکنجه روحی و فیزیکی زندانیان سیاسی در زندان وکیل آباد مشهد هستند. آ‌نها با افزایش فشار و انجام شکنجه‌های روحی و فیزیکی تلاش می‌کنند که روحیه زندانیان سیاسی را پایین آورده و آنها را مجبور به تسلیم کنند




به گزارش کانون حقوق بشر ایران، شنبه ۵خرداد ۱۴۰۳، زندانیان سیاسی و خانواده‌ آنها اسامی چند تن از مقامات و شکنجه‌گران زندان وکیل آباد مشهد را افشا کرده‌اند. این افراد عامل اصلی شکنجه روحی و فیزیکی زندانیان سیاسی در این زندان هستند. آ‌نها با افزایش فشار و انجام شکنجه‌های روحی و فیزیکی تلاش می‌کنند که روحیه زندانیان سیاسی را پایین آورده و آنها را مجبور به تسلیم کنند. اسامی این شکنجه‌گران به شرح زیر است:

ـ جاهدی رئیس حفاظت اطلاعات زندان وکیل آباد مشهد

ـ ولی‌خانی جانشین رئیس حفاظت اطلاعات زندان وکیل آباد مشهد

ـ امیر پاسبان مدیر داخلی زندان وکیل آباد مشهد

ـ خسروی زندان‌بان زندان وکیل آباد مشهد

زندان وکیل آباد مشهد (زندان مرکزی مشهد) کجاست؟

اتهام بغی به ۳زندانی سیاسی ابوالحسن منتظر، پویا قبادی و سید محمد تقوی

با ارسال هرگونه اطلاعات در این زمینه به ما کمک کنید تا صدای زندانیان باشیم

لطفا هرگونه اطلاعات خود را در فرم زیر وارد کنید

زندان وکیل‌آباد مشهد

در باره زندان وکیل آباد مشهد

بنا به گفته مدیر زندان مرکزی مشهد، بیش از ۸ هزار زندانی در این زندان در حال گذراندن دوره حبس خود هستند. بیشتر این افراد به دلیل ارتکاب جرایم اجتماعی مانند سرقت، مواد مخدر، اختلافات خانوادگی و سرقت زندانی شده‌اند. شمار زیادی از زندانیان نیز به اتهامات سیاسی و همچنین زندانیان اهل سنت نیز در این زندان محبوس هستند.

یادآوری می‌کنیم که وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنج‌شنبه ۳ مهر ۹۹ دو قاضی و سه زندان از جمله زندان وکیل آباد مشهد را به دلیل نقش آنها در شکنجه‌ و رفتار غیرانسانی و تحقیرآمیز، بازداشت‌های خودسرانه افراد به دلیل شرکت در اجتماع‌های مسالمت‌آمیز در لیست سیاه خود قرار داد و تحریم کرد.

وضعیت در بند ۱ـ۶ بند زندانیان سیاسی

در بند ۶-۱ هفت عمومی و ۲سوییت دارد که برای زندانی های زیر حکم است. شب قبل از اعدام، زندانیان را از داخل بندهای عمومی به این محل می‌آورند و به سوییت های بند ۶-۱ منتقل می‌کنند و قبل از طلوع خورشید روز بعد، زندانی را به دار می‌آویزند.

زندانیان سیاسی هم در این بند محبوس هستند. بند ۶-۱ تنها بندی است که درب ورودی آن مانند درب یک اتاق اداری و بی نام و نشان است و علامتی ندارد، تا به این ترتیب کسی متوجه بند زندانیان سیاسی نشود.

در کنار آن، حفاظت اطلاعات زندان با یک درب اختصاصی قرار دارد و درب آن داخل بند ۶-۱ باز میشود.

کلیه زندانیان سیاسی در هر اتاق، با ۲دوربین نصب شده، زیر نظر هستند. در ابتدا و انتهای حمام و توالت هم ۲دوربین نصب کرده اند و کلیه تحرکات زندانیان در هر نقطه‌ای کنترل می‌کنند.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک 


اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ