کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

تایید مجدد حکم اعدام زندانی سیاسی حاتم اوزدمیر

اردیبهشت ۳۰ سال ۱۴۰۳

تایید مجدد حکم اعدام زندانی سیاسی حاتم اوزدمیر

زندانی سیاسی حاتم اوزدمیر، پیش از این در شعبه اول دادگاه انقلاب خوی به اتهام بغی به اعدام محکوم شده بود. این حکم در اسفند‌ماه ۱۴۰۱ توسط دیوان عالی نقض شده و پرونده به شعبه ۳دادگاه انقلاب ارومیه به ریاست قاضی نجف‌زاده منتقل شده که وی نیز زندانی سیاسی حاتم اوزدمیر را مجددا به اتهام محاربه به اعدام محکوم شده بود

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، یک‌شنبه۳۰اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، شعبه ۳ دادگاه انقلاب ارومیه حکم اعدام، زندانی سیاسی کرد حاتم اوزدمیر را تایید کرد. این زندانی سیاسی پیش از این در شعبه اول دادگاه انقلاب خوی به اتهام بغی به اعدام محکوم شد. این حکم در اسفند‌ماه ۱۴۰۱ توسط دیوان عالی نقض شده بود. در ادامه پرونده به شعبه ۳دادگاه انقلاب ارومیه به ریاست قاضی نجف‌زاده منتقل شده که وی نیز زندانی سیاسی حاتم اوزدمیر را مجددا به اتهام محاربه به اعدام محکوم شده بود.

زندانی سیاسی حاتم اوزدمیر در ۱۱تیر ۱۳۹۸، در منطقه مرزی چالدران در کمین نیروهای قرارگاه حمزه سپاه پاسداران افتاد. وی در جریان تیراندازی و توپ‌باران منطقه مجروح و بی‌هوش شد. ماموران اطلاعات سپاه، ابتدا وی را به بازداشتگاه سازمان اطلاعات سپاه پاسداران در ارومیه منتقل کردند.

وی به مدت ۵۰ روز تحت شکنجه و بازجویی قرار داشت سپس او را به زندان مرکزی ارومیه منتقل کردند. حاتم اوزدمیر در طول مدت بازجویی، بازپرسی و دادگاه از حق داشتن وکیل انتخابی محروم بوده است. برگزاری دادگاه وی برخلاف قوانین بین‌المللی و قضایی بوده است.

زندانی سیاسی حاتم اوزدمیر در مدت بازداشت به دلیل شکنجه و شرایط بد زندان به بیماری کلیوی مبتلا شده است. مقامات زندان 

برخلاف توصیه پزشکان برای انجام عمل جراحی وی را همچنان از دسترسی به خدمات پزشکی و درمانی محروم کرده‌اند.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک


اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ