کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

وکیل و زندانی سیاسی محمد نجفی، محرومیت از تماس تلفنی

دسته‌بندی حقوق بشر

وکیل و زندانی سیاسی محمدعلی نجفی پس از اعتراضات سراسری سال ۹۶ مردم ایران، در شهر اراک اقدام به افشاگری درباره قتل یک جوان معترض به نام وحید حیدری کرد. وی پس از این افشاگری توسط ماموران امنیتی بازداشت شد


به گزارش کانون حقوق بشر ایران، چهارشنبه ۹خرداد ۱۴۰۳، وکیل و زندانی سیاسی محمد نجفی به دستور مقامات زندان اوین از تماس با خانواده محروم شده است. این محرومیت از روز سه‌شنبه ۸خردادماه ۱۴۰۳، اعمال شد. همچنین وی از ناراحتی‌های قند و چربی خون رنج می‌برد اما به دستور مسئولین زندان رسیدگی‌های پزشکی در خصوص بیماری او انجام نمی‌شود.

محمدعلی نجفی بدلیل شرایط سخت زندان دچار دیسک کمر شده و بنا به تجویز پزشکان بایستی عمل شود. اما مقامات زندان به منظور شکنجه‌ وی محل او را به صورت مستمر تغییر می‌دهند. جابجایی وسایل که بایستی توسط خود وی انجام شود باعث تشدید دیسک کمر وی شده است.

با ارسال هرگونه اطلاعات در این زمینه به ما کمک کنید تا صدای زندانیان باشیم

زندانی سیاسی زهرا صفایی، تایید حکم ۵سال زندان
زندانی سیاسی زهرا صفایی، تایید حکم ۵سال زندان

بازداشت زندانی سیاسی محمدعلی نجفی پس از اعتراضات سراسری ۹۶

زندانی سیاسی محمدعلی نجفی پس از اعتراضات سراسری سال ۹۶ مردم ایران، در شهر اراک اقدام به افشاگری درباره قتل یک جوان معترض به نام وحید حیدری کرد. وی پس از این افشاگری توسط ماموران امنیتی بازداشت شد.

محمدعلی نجفی ابتدا در زندان مرکزی اراک زندانی بود اما در سال ۱۳۹۷ به اوین منتقل شد. پس از آن ماموران زندان بارها محل این زندانی را تغییر داده‌اند. این زندانی سیاسی بارها در پرونده‌های مختلف به زندان محکوم شده است. وی در تاریخ ٢٠ فروردین ١٤٠٢ اعلام کرد در یک پرونده تازه به ۳سال حبس و جزای نقدی محکوم شده است.

وکیل دادگستری محمد نجفی پیش از این در شهریورماه ۱۴۰۱، توسط عوامل زندان مورد تهدید قرار گرفته بود که به قتل خواهد رسید.

محمد نجفی وکیل دادگستری پیش‌تر وکالت تعدادی از فعالان سیاسی و مدنی را بر عهده داشت. وی از سال ١٣٩٧ بعد از افشای مرگ یکی از معترضان در اراک به نام وحيد وحيدی دستگیر و زندانی شد.،

وحید حیدری از معترضان تظاهرات سراسری دی‌ ماه ۹۶ در اراک بود که پس از بازداشت، در بازداشتگاه کلانتری ۱۲ اراک زیر شکنجه جان خود را از دست داد. مسئولان قضایی اعلام کرده بودند، وی بر اثر خودکشی فوت کرده است. اما بر اساس افشاگری‌های محمدعلی نجفی، مشخص شد، وی در بازداشتگاه اراک به قتل رسیده است. 

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ