کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

زندانی سیاسی شهریار نصراللهی، محرومیت از تماس با خانواده در زندان اراک


زندانی سیاسی شهریار نصراللهی بابت اتهام عضویت در گروه‌های مخالف نظام به قصد برهم زدن امنیت کشور، به ۵سال حبس تعزیری و بابت اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام، به تحمل یک سال زندان محکوم شده است



به گزارش کانون حقوق بشر ایران، جمعه۴خرداد ۱۴۰۳، زندانی سیاسی شهریار نصراللهی که در زندان اراک، زندانی است به دستور مقامات زندان از تماس با خانواده محروم شده است. وی از تاریخ ۱۳اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، پس از بازگشت به زندان از مرخصی، تا کنون تماسی با خانواده نداشته است. این امر باعث نگرانی شدید خانواده وی شده و آنها نگران سلامتی و وضعیت وی ‌می‌باشند.

زندانی سیاسی شهریار نصراللهی در تاریخ ۲۰ اسفندماه ۱۴۰۲، توسط ماموران امنیتی در شهر خرم‌آباد بازداشت شد. وی ابتدا به بازداشتگاه اداره اطلاعات استان مرکزی منتقل شده و پس از پایان دوران بازجویی و بازپرسی در فروردین ۱۴۰۲، با قید وثیقه آزاد شد.

با ارسال هرگونه اطلاعات در این زمینه به ما کمک کنید تا صدای زندانیان باشیم

زندان مرکزی اراک؛ بیگاری کشیدن از هزاران زندانی
زندان مرکزی اراک

محکومیت به ۶سال زندان

وی در تاریخ ۱۱مهرماه ۱۴۰۲، در شعبه ۲دادگاه انقلاب اراک به ریاست قاضی حسینی محاکمه شد. رای دادگاه در تاریخ ۲۵مهرماه ۱۴۰۲ صادر شد. زندانی سیاسی شهریار نصراللهی بابت اتهام عضویت در گروه‌های مخالف نظام به قصد برهم زدن امنیت کشور، به ۵سال حبس تعزیری و بابت اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام، به تحمل یک سال زندان محکوم شده است.

زندانی سیاسی، شهریار نصراللهی در شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفر۲ اراک بایستی بابت اتهام توهین به خامنه‌ای در فشای مجازی و تشویش اذهان عمومی محاکمه شود.

زندانی سیاسی شهریار نصرالللهی متولد سال ۱۳۶۵، متاهل و پدر ۳فرزند است.

وضعیت آزادی رسانه‌ها بسیار نگران کننده است

سازمان گزارشگران بدون مرز اردیبهشت۱۴۰۲، وضع آزادی رسانه‌ها در این حکومت را همچنان «بسیار نگران‌کننده» اعلام کرد و ایران را سومین زندان بزرگ روزنامه‌نگاران در جهان معرفی نمود.

برپایه گزارش سازمان گزارشگران بدون مرز ایران در میان ۱۸۰ کشور جهان جایگاه ۱۷۷ را در آزادی رسانه‌ها دارد.

پیش از این در فروردین‌ماه ۱۴۰۲، سازمان عفو بین الملل در گزارش سالانه خود به خیزش و اعتراضات سراسری مردم ایران اشاره کرده بود. در این گزارش به استفاده گسترده از ابزار سرکوب برعلیه جوان و مردم معترض، شامل شلیک، بازداشت‌های خودسرانه، محاکمه‌های ناعادلانه و شکنجه‌های جسمی و روحی توسط دیکتاتوری حاکم بر ایران پرداخته بود.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید: 

تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ