کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

اعدام یک زندانی در زندان مشکین‌شهر

در بازه زمانی اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، دست‌کم ۱۲۷زندانی اعدام شده‌اند. ۲تن از اعدام شدگان به نام‌های انور خضری و خسرو بشارت زندانی سیاسی بوده و ۱۲۵زندانی دیگر به اتهامات مربوط به قتل و مواد مخدر اعـدام شده‌اند


به گزارش کانون حقوق بشر ایران، پنج‌شنبه ۳خرداد ۱۴۰۳، یک زندانی در زندان مشکین‌شهر اعدام شد. این اعدام روز شنبه ۲۹اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، به مرحله اجرا درآمده است. زندانی اعدام شده هاتف شعبانی ۳۰ ساله و اهل مشکین‌شهر بود که از ۳سال پیش به اتهام ارتباط با مواد مخدر بازداشت و به اعدام محکوم شده بود.

پیش از این خبر اعدام ۲زندانی دیگر که اهل مشکین‌شهر بودندنیز توسط کانون حقوق بشر ایران، منتشر شده بود.

هویت زندانیان اعـدام شده عبارتند از: مهدی خادم ۲۴ساله و فردین موسی‌زاده ۳۷ ساله که هر دو اهل مشکین‌شهر می‌باشد. اتهام آنها در ارتباط با مواد مخدر بوده است. فردین موسوی پدر ۲ فرزند بود و از ۵سال پیش و مهدی خادم از ۴سال پیش بازداشت و به اعـدام محکوم شده بودند.

روز سه شنبه اول خرداد ۱۴۰۳، در زندان چوبیندر قزوین نیز یک مرد ۲۳ ساله اعـدام شد.
مهدی عطائی، ۲۳ ساله، ۲سال قبل بازداشت و به اعـدام محکوم شده بود.

با ارسال هرگونه اطلاعات در این زمینه به ما کمک کنید تا صدای زندانیان باشیم

اعدام ۲جوان زندانی در زندان اردبیل
اعـدام ۲جوان زندانی در زندان اردبیل

اعدام ۴زندانی در زندان عادل‌آباد شیراز

پیش از این ۴زندانی در زندان عادل آباد شیراز اعـدام شدند. این اعـدام‌ها بامداد روز یک‌شنبه ۳۰اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، به مرحله اجرا درآمده است. اسامی اعـدام شدگان عبارتند از: نادر قربانی ۲۸ساله، مجتبی جوینده ۴۰ ساله، مصطفی آقایی۳۵ساله و یک تبعه افغانستان که هویت وی مشخص نشده است.

مجتبی جوینده و مصطفی آقایی به اتهام قتل بازداشت و به اعـدام محکوم شده بودند. نادر قربانی و تبعه افغانستان نیز به اتهام مرتبط با مواد مخدر بازداشت و به اعـدام محکوم شده بودند. آنها همگی در زندان پیربنو زندانی بودند و جهت اجرای حکم به زندان عادل‌آباد منتقل شده بودند.

درباره اعدام ها در اردیبهشت ۱۴۰۳

در بازه زمانی اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، دست‌کم ۱۲۷زندانی اعـدام شده‌اند. ۲تن از اعـدام شدگان به نام‌های انور خضری و خسرو بشارت زندانی سیاسی بوده و ۱۲۵زندانی دیگر به اتهامات مربوط به قتل و مواد مخدر اعـدام شده‌اند. اعـدام شدگان جرائم اجتماعی ۱۱۹زندانی مرد و ۶ زندانی زن می‌باشند. در میان اعـدام شدگان، ۲زندانی سیاسی، یک کودک مجرم، ۱۹زندانی بلوچ و ۵تبعه افغانستان به چشم می‌خورند.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید: 

تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ