کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

بابک علیپور روز اول خرداد ۱۴۰۳، به همراه ۴زندانی سیاسی دیگر، وحید بنی عامریان، ابوالحسن منتظر، پویا قبادی و سیدمحمد تقوی از بند ۲۰۹ اوین به قرنطینه بند ۴ این زندان منتقل شده است



زندانی سیاسی بابک علیپور به بغی متهم شد. این زندانی سیاسی پس از ۴ ماه بلاتکلیفی و نگهداری در ۲۰۹ اوین، به «بغی، عضویت و همکاری با مجاهدین خلق، اجتماع و تبانی بر علیه امنیت کشور از طریق همکاری با مجاهدین خلق» متهم شد. این اتهامات به او ابلاغ شده است.

بابک علیپور روز اول خرداد ۱۴۰۳، به همراه ۴زندانی سیاسی دیگر، وحید بنی عامریان، ابوالحسن منتظر، پویا قبادی و سیدمحمد تقوی از بند ۲۰۹ اوین به قرنطینه بند ۴ این زندان منتقل شده است.

این اتهام سنگینی است که خطر صدور حکم اعدام و یا احکام سنگین بر علیه زندانیان سیاسی دارد.

با ارسال هرگونه اطلاعات در این زمینه به ما کمک کنید تا صدای زندانیان باشیم

زندانی سیاسی وحید بنی‌عامریان، ۴.۵ماه شکنجه و بازجویی در ۲۰۹ اوین
زندانی سیاسی وحید بنی‌عامریان، ۴.۵ماه شکنجه و بازجویی در ۲۰۹ اوین

دستگیری زندانی سیاسی بابک علیپور در زمستان ۱۴۰۲

بابک علیپور در دی ماه ۱۴۰۲، دستگیر و به ۲۰۹ اوین منتقل شد. وی مدت ۴ ماه در ۲۰۹ اوین بلاتکلیف بود.

زندانی سیاسی بابک علیپور پیش از این سابقه بازداشت و محکومیت داشته است. وی به همراه برادرش روزبه علیپور در تاریخ ۱۳ آبان‌ ۹۷، در بازار تره بار رشت بازداشت شدند.

بابک علیپور توسط شعبه یکم دادگاه انقلاب رشت به اتهام «عضویت در مجاهدین خلق و توهین به رهبری» به ۷ سال زندان محکوم شده بود.

وی در تاریخ ۱۲ تیر ۹۸، برای تحمل محکومیت به زندان لاکان رشت احضار شد و به زندان منتقل شد.

بابک علیپور در سال ۱۴۰۲، پس از تحمل دو سال از محکومیت از زندان اوین آزاد شده بود.

وی توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب رشت از بابت اتهامات “عضویت در گروه‌های مخالف نظام و توهین به رهبری” به ۷ سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم در مرحله تجدیدنظر عینا تایید شد. در نهایت بابک علی پور از تاریخ ۱۲ تیرماه ۱۳۹۸ جهت تحمل دوران محکومیت خود بازداشت و راهی زندان لاکان رشت شده بود. وی نهایتا در بهار سال گذشته پس از دو سال تحمل حبس، از بند ۴ زندان اوین آزاد شده بود.

اتهام بغی به زندانی سیاسی وحید بنی‌عامریان

لازم به ذکر است که زندانی سیاسی وحید بنی عامریان نیز پس از ۴ ماه بلاتکلیفی در ۲۰۹ اوین، به بغی متهم شد و اتهامات «بغی، عضویت و همکاری با مجاهدین خلق، اجتماع و تبانی بر علیه امنیت کشور از طریق همکاری با مجاهدین خلق» به او ابلاغ شده است.

وحید بنی عامریان، متولد ۱۳۷۱، اهل سنقر، فارغ التخصیل دانشگاه صنعتی خواجه نصیر تهران و فوق لیسانس رشته مدیریت است.

او پیش از این در سال‌های ۹۶ و ۹۷ سابقه بازداشت داشته است. او یک‌بار در دی ماه ۹۷، به اتهام «تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبری» به ۵ سال زندان محکوم شد.

در اسفند ماه ۹۹، مجددا بازداشت و در شهریور ماه ۹۹، توسط قاضی مقیسه در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به اتهام‌های «اقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت و همکاری موثر با سازمان مجاهدین خلق ایران»، «تبلیغ علیه نظام»، «تخریب اموال دولتی»، «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی کشور» و ارتباط با مجاهدین خلق به ۱۰ سال زندان و ۲ سال تبعید محکوم شد.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ