کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

بی خبری از زندانی سیاسی محمد آشتیانی پس از انتقال به اوین


۷ خرداد, ۱۴۰۳دسته‌بندی حقوق بشر


ناپدید شدن زندانی سیاسی محمد آشتیانی، پس از انتقال به زندان اوین

زندانی سیاسی محمد آشتیانی، به طور ناگهانی از بند ۱۵ زندان مرکزی کرج، به زندان اوین منتقل شده و نزدیکان او از وی بی اطلاع و در نگرانی به سر می برند.


به گزارش کانون حقوق بشر ایران، دوشنبه ۷خردادماه ۱۴۰۳، زندانی سیاسی محمد آشتیانی روز ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، به طور ناگهانی فراخوانده شده و از بند ۱۵ زندان مرکزی کرج به زندان اوین منتقل شد. اما پس از انتقال به اوین از او اطلاعی در دست نیست و دوستان و اقوام او از وضعیتش بی اطلاع هستند.

محمد آشتیانی از زندانیان سیاسی دهه شصت است که از سال ۹۷ تاکنون در زندان مرکزی کرج محبوس بوده و دارای مشکلات و بیماری های فراوانی است. او از بیماری هایی مثل بیماریهای داخلی، آسم و مشکلات تنفسی و همچنین مسدود شدن رگهای قلب رنج میبرد و متاسفانه در زندان مرکزی کرج (ندامتگاه کرج) هیچ اقدام جدی جهت مداوای وی بعمل نیامد.

زندانی سیاسی محمد آشتیانی عراقی متولد ۱۳۴۲، متاهل و دارای دو فرزند، از زندانیان سیاسی هوادار مجاهدین خلق در دهه شصت است. این زندانی سیاسی در اسفندماه ۹۷ هنگامی که دارای یک چاپخانه بود، توسط مأمورین اطلاعاتی در تهران بازداشت و به اداره اطلاعات منتقل و تحت بازجویی و شکنجه قرار گرفت.

او سپس به زندان مرکزی کرج (ندامتگاه کرج) منتقل گردید و در سال ۹۸ به وی ابلاغ شد که به اتهام «تبلیغ علیه نظام»، «توهین به خامنه ای» و «هواداری از مجاهدین خلق» به سه سال زندان و جریمه سنگین محکوم شده است. این میزان محکومیت به علل واهی اضافه و برعلیه او پرونده سازی شد.

او با وجود پایان محکومیت ابلاغ شده هنوز از زندان آزاد نشده و هم اکنون پس از انتقال به زندان اوین نزدیکان او از وی بی خبر هستند.

کف خواب کردن زندانی سیاسی محمد آشتیانی پس از ۵ سال زندان

افشای اسامی ۹۰۰ پاسدار قاتل شلیک‌کننده به مردم در اعتراضات – بزودی در سایت کانون حقوق بشر ایران

با ارسال هرگونه اطلاعات در این زمینه به ما کمک کنید تا صدای زندانیان باشیم

لطفا هرگونه اطلاعات خود را در فرم زیر وارد کنید

کف خواب کردن زندانی سیاسی محمد آشتیانی پس از ۵ سال زندانزندانی سیاسی محمد آشتیانی عراقی از شروع بازداشت تاکنون این زندان بر خلاف اصل تفکیک جرائم با زندانیان خشن هم بند بوده است.

خانه به دوشی و کارتن خوابی پس از انتقال به زندان اوین

محمد آشتیانی پس از انتقال به زندان مرکزی کرج، به صورت خانه به دوشی و به اصطلاح زندانیان، «کارتن خوابی» یعنی بدون تخت و اتاق بود. او همراه با تعداد زیادی از زندانیان مجبور بود، در زمستان و تابستان روزها را در هواخوری و شب‌ها را در راهرو زندان بسر برد. وضعیت اسفناکی که مدت ۲ سال به طول انجامید. این در شرایطی بود که در زندان بیماری کرونا شیوع پیدا کرده بود. این زندانی سیاسی در آذرماه ۹۹ به دلیل نبود بهداشت و فضای کافی به کرونا مبتلا شد. فشار اکسیژن او به ۸۰ رسیده بود اما همچنان از رسیدگی پزشکی محروم بود.

مقامات زندان از این ابزارها برای اعمال فشار و شکنجه زندانیان استفاده می‌کنند که قابل پیگرد در مراجع بین المللی است.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید: 

تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ