کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

زندان قزلحصار، آمادگی حمله ماموران گارد به زندانیان- گزارش از داخل زندان


۹ خرداد, ۱۴۰۳دسته‌بندی حقوق بشر


ماموران گارد زندان قزلحصار به ریاست سادات رسول با رفتن بر بالای بام زندان در حال آماده‌سازی برای یورش به واحد یک سالن ۷ زندان قزلحصار هستند


به گزارش کانون حقوق بشر ایران چهارشنبه ۹خردادماه ۱۴۰۳، ماموران گارد در زندان قزلحصار آماده حمله به زندانیان در واحدیک سالن ۷ می‌شوند. بنا به اخباری که توسط زندانیان از داخل زندان برای کانون حقوق بشر ایران ارسال شده است ماموران گارد زندان قزلحصار به ریاست سادات رسول با رفتن بر بالای بام زندان در حال آماده‌سازی برای یورش به واحد یک سالن ۷ زندان قزلحصار هستند. در فیلم‌های که توسط زندانیان ارسال شده است ماموران گارد حفاظت با چماق و سلاح آماده حمله به زندانیان هستند. در حال حاضر کلیه ارتباطات، تلفن‌ها و حتی هواخوری زندانیان واحد یک را ممنوع کرده‌اند.

https://youtu.be/p2b4w9BTwpU

https://www.youtube.com/shorts/6RxW-it7Ufs?feature=share

https://youtu.be/WF46HGfnL6k

با ارسال هرگونه اطلاعات در این زمینه به ما کمک کنید تا صدای زندانیان باشیم

لطفا هرگونه اطلاعات خود را در فرم زیر وارد کنید

افزایش اعدام در زندان قزلحصار

زندان قزلحصار

انتشار پیام تصویری از داخل زندان قزلحصار

روز سه‌شنبه ۸خرداد ۱۴۰۳، جمعی از زندانیان واحد یک، سالن هفتم زندان قزلحصار کرج با ضبط و انتشار ویدیویی اعلام کردند که در هر هفته بین ۱۰تا ۲۰زندانی در این زندان اعدام می‌شوند.

آنها همچنین به فشار حفاظت این زندان اعتراض کردند. در این اعتراض جمعی صدای زندانیان شنیده می‌شود که می‌گویند: «امروز ۸ خرداد ۱۴۰۳ است. اینجا زندان قزلحصار واحد یک سالن ۷ است. هفته‌ای ۱۰ نفر، ۲۰ نفر از اینجا می‌برند و می‌کشند. الان هم حفاظت بر سر ما ریخته و نمی‌گذارند زندگی‌مان را بکنیم. به زندانیان فحش ناموسی می‌دهند. به داد ما برسید. یا می‌خواهند ما را بکشند یا می‌خواهند زندگی‌مان را بگیرند.»

بر اساس گزارشی از داخل زندان، حمله و تعرض به زندانیان به دستور سادات رسول رئیس حفاظت زندان قزلحصار انجام می‌شود.

سادات رسول عامل اصلی ورود مواد مخدر به زندان است و بیش از ۹۰ درصد مواد مخدر مصرفی زندان توسط مافیای همین شخص وارد بندها می‌شود. اما برای اینکه کانال‌های دیگر مواد مخدر را ببندد و تمامی سود این کار در دستان خودش باشد، اقدام به زدن بازرسی در ملاقات‌ها کرده و به خانواده زندانیان توهین و تعرض می‌کند. این در حالیست که وارد کننده اصلی باند وی است.

امکانات زیر صفر در زندان قزلحصار

در بندهای زندان قزلحصار، جمعیت داخل سالن‌ها بسیار زیاد است و جمعیت روی هم انباشته شده‌اند. برای هر سالن حسینیه ای درست کرده اند که زندانیان مجبورند به دلیل تنگی جا از آن برای استراحت استفاده کنند و مملو از جمعیت است. جا به حدی تنگ است که حتی تازه واردها جایی برای قرار دادن و استفاده از پتو و بالش و چند قلم وسیله شخصی خود ندارند.

امکانات صفر است به طوری که در هیچ وعده غذایی افراد حتی از نان خالی سیر نمی شوند. امکانات بهداشتی و ورزشی در دسترس نیست. اما ضرب و شتم و توهین به وفور وجود دارد.

واحد یک و دو هم به لحاظ جمعیت و شرایط بد بسیار بدتر است. بند اتباع خارجی  که اساسا افغانستانی هستند برده وکلونی برده‌داری است

سرکوب رعب وحشت در واحدها اساسا توسط حفاظت و سادات رسول صورت می‌گیرد.

درباره واحد یک زندان قزلحصار

واحد یک زندان قزلحصار به ریاست اکبر رضوانی، اهل خرم آباد قریب به ۶-۷ هزار زندانی  دارد در ۱۳ سالن تقسیم شده است. سالن‌های ۵ و ۶ و ۷ مخصوص زندانیان جرائم سنگین با محکومیت اعدام و بالای ۱۰ سال هستند.

اطاق‌های این سالن‌ها ۳متر در ۴متر، حدود ۱۲ متر مربع با ۳۰نفر جمعیت است. هر اتاق ۱۸ تخت دارد و بقیه کف خواب هستند.

سالن های به شکل L می باشد و هواخوری در وسط قرار دارد. اطاق ها چسبیده به طرف هواخوری قرار دارند.

برادر اکبر رضوانی رییس واحد یک، افسر نگهبان (افسر جانشین واحد ۴ )است.

مسئول کارخانجات ذوالفقاری و مقیمی هستند. از هر ۲واحد حداقل ۷۰۰ زندانی بعنوان نیروی کار می گیرند که از ساعت ۸ صبح تا ۱۶ بعدازظهر از آنها بیگاری می‌کشند. حقوقی که به زندانیان به طور ماهیانه داده می شود بین ۱۰۰ هزار تا یک میلیون و ۴۰۰هزار تومان است.

امکانات زندانیان در این زندان‌ تقریبا صفر است.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک 

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ