کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

اتهام بغی به ۳زندانی سیاسی ابوالحسن منتظر، پویا قبادی و سید محمد تقوی

سه زندانی سیاسی ابوالحسن منتظر، پویا قبادی و سید محمد تقوی به بغی متهم شده‌اند. پیش از این ۲زندانی سیاسی دیگر وحید بنی عامریان و روزبه علیپور نیز به«بغی، عضویت و همکاری با مجاهدین خلق، اجتماع و تبانی بر علیه امنیت کشور از طریق همکاری با مجاهدین خلق» متهم شده بودند


به گزارش کانون حقوق بشر ایران، شنبه ۵خرداد ۱۴۰۳، سه زندانی سیاسی دیگر به بغی متهم شده‌‌اند. به گزارش منابع مطلع در داخل کشور ۳زندانی سیاسی ابوالحسن منتظر، پویا قبادی و سید محمد تقوی به بغی متهم شده‌اند. به گفته همین منابع، این ۳زندانی سیاسی در روز ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، توسط بازپرس دادسرای اوین به ارتباط و عضویت در مجاهدین خلق و بغی متهم شده و این اتهامات به آنها ابلاغ شد.

پیش از این ۲زندانی سیاسی دیگر وحید بنی عامریان و روزبه علیپور نیز به«بغی، عضویت و همکاری با مجاهدین خلق، اجتماع و تبانی بر علیه امنیت کشور از طریق همکاری با مجاهدین خلق» متهم شده بودند.

با ارسال هرگونه اطلاعات در این زمینه به ما کمک کنید تا صدای زندانیان باشیم

اتهام بغی به زندانی سیاسی بابک علیپور
اتهام بغی به زندانی سیاسی بابک علیپور

تهدید جانی برای زندانیان سیاسی با اتهام بغی

این زندانیان سیاسی که همگی پیش از این سال‌هایی را با اتهامات سیاسی در زندان های اوین و گوهردشت به سر برده اند، در ماه‌های دی و اسفند ۱۴۰۲، دستگیر و تا اول خردادماه در سلول‌های انفرادی و عمومی ۲۰۹ اوین تحت بازجویی قرار داشتند.

هر ۵ زندانی سیاسی در روز اول خرداد ۱۴۰۳، به قرنطینه بند ۴ زندان اوین منتقل شدند.

سیدمحمد تقوی در اسفند ماه ۱۴۰۲، بازداشت و به بند ۲۰۹ اوین منتقل شد. او نیز پیش از این سابقه بازداشت در سال ۹۹ داشته و حدود ۳سال در زندان اوین به اتهام هواداری و ارتباط با مجاهدین خلق در زندان بوده است. او در بهمن ۱۴۰۱ از زندان آزاد شده بود.

پیش از این زندانیان سیاسی نسیم غلامی‌فرد، فروغ تقی‌پور و مرضیه فارسی نیز به بغی متهم شده بودند.

متهم شدن این زندانیان سیاسی به بغی نگرانی شدیدی را به همراه داشته است. این اتهام به طور غیرقانونی و برای سرکوب مخالفان سیاسی استفاده می‌شود. اتهام بغی می‌تواند زمینه‌ساز صدور احکام سنگین و غیرانسانی برای این زندانیان باشد.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید: 

تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ