کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس


زندانی سیاسی حمزه درویش، شکنجه با نگه‌داشتن در سلول انفرادی و قطع تماس

پیش از این حمزه درویش زندانی سیاسی اهل سنت روز ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، در اعتراض به حکم سنگینی که به اتهام شرکت در شورش زندان لاکان رشت به او داده شده بود، اقدام به خودکشی کرده بود




به گزارش کانون حقوق بشر ایران، پنج‌شنبه ۳خردادماه ۱۴۰۳، زندانی سیاسی حمزه درویش از تاریخ ۲۳اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، تا کنون به مدت ۱۱روز به سلول انفرادی منتقل شده است. این زندانی سیاسی به مدت ۱۱روز است که به دلیل بودن در انفرادی تحت شکنجه قرار دارد. مقامات زندان لاکان رشت به منظور تشدید فشار، تماس وی با خانواده‌اش را محدود کرده و به این صورت خانواده این زندانی سیاسی را نیز تحت فشار قرار داده‌اند.

با ارسال هرگونه اطلاعات در این زمینه به ما کمک کنید تا صدای زندانیان باشیم

اعدام دو زندانی از جمله یک زندانی سیاسی در زندان لاکان رشت
زندان لاکان رشت

اقدام به خودکشی در اعتراض به حکم دادگاه

حمزه درویش زندانی سیاسی اهل سنت روز ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، در اعتراض به حکم سنگینی که به اتهام شرکت در شورش زندان لاکان رشت به او داده شده بود، اقدام به خودکشی کرد. وی شامگاه پنجشنبه ساعت ۲۰ به بیمارستان رازی منتقل شد. حمزه درویش را پس از ۲روز بدون بهبود کامل به زندان بازگردانده و تحت فشار قرار دادند.

به گزارش همین منبع، بارها مسئولان زندان اعلام کرده‌اند که وی در زمان شورش مهر ماه ۱۴۰۱، در زندان لاکان رشت در انفرادی بوده و در این ماجرا شرکت نداشته است. اما دادگاه انقلاب رشت او را متهم اصلی پرونده تشخیص داده و او را به حبس سنگین محکوم کرده است.

پرونده سازی و صدور حکم به اتهام شورش در زندان

حمزه درویش زندانی سیاسی اهل سنت، پیش از این نیز در مردادماه ۱۴۰۲، به دلیل صدور حکم ۴سال در یک پرونده‌سازی و فشارهای طاقت‌فرسا در زندان لاکان رشت دست به خودکشی زد. پس از شورش زندان لاکان رشت در مهرماه ۱۴۰۱، مقامات زندان به اتهام شرکت در شورش بر علیه او پرونده‌سازی کردند. این در حالیست که وی در این زمان در سلول انفرادی بوده است.

او سپس در تاریخ ۸ مردادماه ۱۴۰۲، توسط شعبه اول دادگاه انقلاب رشت به ریاست قاضی احمد درویش‌گفتار به اتهام‌های «اجتماع و تبانی برضد امنیت کشور»، «مشارکت در تخریب عمدی به قصد مقابله با نظام»، «توهین به رهبری» و «احراق عمدی بنا و ساختمان زندان و متعلقات آن به قصد مقابله با نظام» به ۱۴سال زندان و تبعید به رامهرز محکوم شد.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید: 

تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ