کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

ضرب و شتم زندانی سیاسی شهرام کاظمیان و انتقال به بیمارستان روان‌پزشکی


زندانی سیاسی شهرام کاظمیان، پیش از این در اعتراض به قطع داروهای مورد نیازش اقدام به خودکشی کرده بود که توسط هم‌بندی‌هایش نجات داده شده بود


به گزارش کانون حقوق بشر ایران، چهارشنبه ۹خرداد‌ماه ۱۴۰۳، مقامات زندان اورمیه ضمن قطع داروهای زندانی سیاسی شهرام کاظمیان، وی را با ضرب و شتم به بیمارستان روان‌پزشکی منتقل کردند. زندانی سیاسی شهرام کاظمیان، پیش از این در اعتراض به این وضعیت اقدام به خودکشی کرده بود که توسط هم‌بندی‌هایش نجات داده شده بود.

زندانی سیاسی شهرام کاظمیان، به دلیل مشکلات جسمی و روحی مجبور به خوردن داروهای آرام‌بخش است. مقامات زندان طی روزهای گذشته از تحویل دادن داروها به وی خودداری کرده‌اند. وی نیز در اعتراض به این وضعیت اقدام به خودکشی کرده بود که توسط هم‌بندی‌هایش نجات یافت.

با ارسال هرگونه اطلاعات در این زمینه به ما کمک کنید تا صدای زندانیان باشیم

اعدام یک زندانی در زندان مرکزی ارومیه
زندان مرکزی ارومیه

مقامات زندان در نیمه‌شب یک‌شنبه۶خرداد ۱۴۰۳، به جای رسیدگی به این وضعیت وی را با ضرب و شتم به بیمارستان روان‌پزشکی رازی در جاده سلمان منتقل و در آنجا بستری کردند. وی در حال حاضر از در این بیمارستان بستری است اما اجازه ملاقات با خانواده خود را ندارد.

صدور حکم ۵سال زندان برای زندانی سیاسی شهرام کاظمیان

زندانی سیاسی شهرام کاظمیان، در ۱۲بهمن‌ماه ۱۳۹۸، توسط ماموران امنیتی در ارومیه بازداشت شد. وی ابتدا به بازداشتگاه‌های امنیتی منتقل و پس از پایان بازجویی به زندان ارومیه منتقل شده بود. وی ۱۵در اسفندماه ۱۳۹۹ به اتهام همکاری با احزاب کردی به ۵سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم عینا در دادگاه تجدیدنظر تایید شده بود. شهرام کاظمیان، در تاریخ فروردین‌ماه ۱۴۰۰ با تودیع وثیقه ۵۰۰میلیون‌تومانی به صورت موقت از زندان آزاد شده بود.

زندانی سیاسی شهرام کاظمیان چند هفته پیش برای سپری شدن دوران محکومیت خود را به زندان مرکزی ارومیه معرفی کرده بود. 

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ