کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

بازداشت و بلاتکلیفی جوان معترض ایذه‌ای سیاوش حسینی


۸ خرداد, ۱۴۰۳دسته‌بندی حقوق بشر


بازداشت و بلاتکلیفی جوان معترض ایذه‌ای سیاوش حسینی

سیاوش حسینی پس از بازداشت، به بازداشتگاه اداره اطلاعات اهواز منتقل و به زیر شکنجه برده شد. آنها تلاش می‌کردند که با شکنجه وی را مجبور به اعتراف اجباری در رابطه با فعالیت‌های مسلحانه کنند

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، سه‌شنبه ۸اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، جوان معترض سیاوش حسینی بیش از ۴ماه است که در بازداشت و بلاتکلیفی بسر می‌برد. سیاوش حسینی در تاریخ ۲۶دی‌ماه ۱۴۰۲، در پی یورش ماموران اطلاعاتی به منزلشان بازداشت شد. ماموران اطلاعاتی با حمله به منزل پدری سیاوش حسینی در قائمیه اصفهان، وی و برادرش را دستگیر نمودند. این دستگیر با ضرب و جرح آنها همراه بود.

سیاوش حسینی پس از بازداشت، به بازداشتگاه اداره اطلاعات اهواز منتقل و به زیر شکنجه برده شد. آنها تلاش می‌کردند که با شکنجه وی را مجبور به اعتراف اجباری در رابطه با فعالیت‌های مسلحانه کنند. ماموران اطلاعات در زمان‌هایی که هیچ مدرکی برای ارائه به دادگاه ندارند با شکنجه، اعترافات اجباری متهم را به عنوان سند به دادگاه ارائه می‌دهند.

اعتصاب غذا در هجدهمین کارزار “سه‌شنبه‌های نه به اعدام”

بی خبری از زندانی سیاسی محمد آشتیانی پس از انتقال به زندان اوین

با ارسال هرگونه اطلاعات در این زمینه به ما کمک کنید تا صدای زندانیان باشیم

لطفا هرگونه اطلاعات خود را در فرم زیر وارد کنید

کیان پیرفلک

در حال حاضر با گذشت بیش از ۴ماه از بازداشت سیاوش حسینی، وی هم‌چنان در بلاتکلیفی بسر می‌برد. مقامات قضایی، با گذاشتن وثیقه و دسترسی وی به وکیل انتخابی محروم کرده‌اند.

بازداشت گسترده جوانان ایذه

پیش از این سران حکومت اقدام به بازداشت گسترده در بین جوانان این شهر کرده‌اند. ماموران امنیتی به منظور سرکوب جوانان معترض در روز ۲۹‌آذر‌ماه ۱۴۰۱ به روستای پرسیلا یورش بردند.

روستای پرسیلا در ۲۲کیلومتری شهر ایذه قرار دارد و جوانان معترض در اعتراضات ایذه پس از تعقیب توسط نیروهای امنیتی در این روستا مخفی شده بودند. نیروهای امنیتی با حمله به این روستا و استفاده از پهپاد و سلاح‌ نیمه سنگین، حسن سعیدی و محمود احمدی را به قتل رسانده و جمعی از جوانان و اهالی روستا را بازداشت کردند.

سران حکومت با سناریوسازی، تلاش کردند که کشتن مردم ایذه را که با شلیک مأمورین خامنه‌ای جان باخته بودند، از جمله قتل کودک ۱۰ساله کیان پیرفلک در ایذه، را به گردن این جوانان معترض بیندازد.

تکذیب سناریو ساختگی توسط خانواده کیان پیرفلک

لازم به ذکر است، پدر و مادر کیان در شهرستان ایذه، بارها این سناریو را ساختگی خوانده و آن را تکذیب نمودند. آنها اعلام کردند، هیچ‌یک از جوانان بازداشتی قاتل فرزند ما نیستند و هیچ شکایتی از آنها نداریم. پیش از این میثم پیرفلک پدر کیان، کودک ۹ ساله کشته شده در ایذه، در یک کلیپ ویدئویی منتشر شده در صفحه اینستاگرام خود گفته بود: «هیچ شکایتی از مجاهد کورکور و دیگر بچه‌های ایذه نکرده و نخواهم کرد. من و همسرم با چشم‌های خود دید که نیروهای امنیتی به فرماندهی سردار عیدی علیپور به ما شلیک کردند و من را زخمی و پسرم را به قتل رساندند.»

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

 

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ