کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

زندان بندرعباس، بهداشت زیر صفر، ابتلای زندانیان به بیماری پوستی

به دلیل نبود امکانات بهداشتی، پتو‌ها و ملافه‌ها کثیف و عدم رسیدگی به وضعیت بهداشتی باعث شده که بیماران در زندان بندرعباس در شرایط بهداشتی نامساعدی بسر ببرند و به بیماری‌های مختلف از جمله بیماری پوستی مبتلا شوند


به گزارش کانون حقوق بشر ایران، پنج‌شنبه ۳خردادماه ۱۴۰۳، زندانیان در زندان بندرعباس مبتلا به بیماری پوستی شده‌اند. این بیماری به دلیل عدم رسیدگی‌ پزشکی و نبود بهداشت مناسب در زندان بندرعباس می‌باشد. در این زندان وضعیت غذایی اسفبار است و کیفیت غذا در سطح بسیار نامناسبی است. به دلیل نبود امکانات بهداشتی، پتو‌ها و ملافه‌های کثیف و عدم رسیدگی به وضعیت بهداشتی باعث شده که بیماران در زندان بندرعباس در شرایط بهداشتی بدی بسر ببرند و به بیماری‌های مختلف از جمله بیماری پوستی مبتلا شوند.

با ارسال هرگونه اطلاعات در این زمینه به ما کمک کنید تا صدای زندانیان باشیم

اعدام پنج زندانی از جمله سه زندانی در زندان مرکزی بندرعباس
زندان بندرعباس

کف خوابی زمینه‌ساز مشکلات برای زندانیان

به دلیل تراکم بیش از حد زندانیان در این زندان، بسیاری از آنها مجبور به کف خوابی هستند که این موضوع زمینه‌ساز مشکلات و بیماری‌های زیادی برای زندانیان شده است. رفتن به درمانگاه و یا استفاده از امکانات پزشکی آن تنها با دادن رشوه امکان‌پذیر است. بیماران تنها در صورت بیماری حاد و اورژانس به درمانگاه زندان برده می‌شوند.

مقامات زندان بندرعباس هیچ توجهی به وضعیت زندانیان ندارند. به همین دلیل در این زندان بیماری و مرگ و میر زندانیان امری عادی محسوب می‌شود. مقامات زندان بندرعباس با استفاده از زندانیانی که به استخدام خود درآورده‌اند هر اعتراضی را در نطفه خفه می‌کنند. این افراد با یورش و ایجاد درگیری داخلی در بند وانمود می‌کنند که این موضوع شخصی بوده و به همین دلیل بسیاری از زندانیان در هراس از کشته شدن توسط این افراد مجبور به سکوت می‌باشند.

 رسیدگی بهداشتی در پایین‌ترین سطوح

رسیدگی بهداشتی در زندان‌های ایران در پایین‌ترین سطح خود می‌باشد. پیش از این در سال ۱۴۰۲، نیز چندین بیماری ناشناخته در زندان مرکزی کرج شیوع پیدا کرد. زندانیان، در بند ۶ زندان مرکزی کرج به یک بیماری پوستی مبتلا شده‌. این بیماری در کل بند شیوع پیدا کرده اما مسئولین زندان در رابطه با کنترل این بیماری هیچ اقدامی انجام ندادند.

مسئولین بهداری در آن زندان هم از هرگونه رسیدگی به وضعیت بیماران خودداری کرده و حتی دارو و کرم‌های ساده مانند وازلین یا قرص‌های حساسیت را هم در اختیار زندانیان قرار نمی‌گذاشتند.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید: 

تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ