کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

زندان سنندج، مشاهدات یک بازداشتی ازبند زنان

۱۱ مهر, ۱۴۰۳دسته‌بندی بانک زندان


منظور از بند زنان در زندان سنندج، چند اتاق با ابعاد ۳۰ الی ۴۰ متری است. که هیچ گونه امکاناتی برای گذران زندگی ندارد. زندانیان زن در این بند با انواع مشکلات چنگ در چنگ هستند

به گزارش کانون حقوق بشر ایران،۱۱۱مهرماه ۱۴۰۳، گزارشی که می خوانید، مشاهدات یک زن زندانی از بند زنان زندان سنندج است. این شهروند سنندجی، در قیام سراسری ۱۴۰۱ بازداشت شده و در این مکان زندانی بوده است. او آنچه را که شاهد بوده با کانون حقوق بشر ایران به اشتراک گذاشته تا از این طریق به اطلاع عموم مردم ایران برسد.

گزارشی از وضعیت زندان سنندج

زندان سنندج در بلوار ارشاد واقع شده است. برای ورود به بند زنان، پس از عبور از چند حیاط و محوطه به قسمت زنان میرسیم. بعد از ورود به بند، سمت راست نماز خانه قرار دارد. پس از آن بندها واقع شده است که به ترتیب عبارتند از:

۱.بند جرائم اخلاقی

۲.بند متهمین سیاسی

۳.بند متهمین مواد مخدر و معتادین

۴.بند متهمین قتل

چهار بند در یک ردیف قرار دارد و منظور از بند زنان در زندان سنندج، چند اتاق با ابعاد ۳۰ الی ۴۰ متری است.

روبروی این بندها، اتاق مدیریت بند و دفتر مراجعین دیده می شود. در همین محل ۴ سرویس بهداشتی بسیار کثیف وجود دارد.

در کنار مدیریت و دفتر مراجعین، درب جداگانه‌ای شامل ۲اتاق قرار گرفته که یکی از آنها قرنطینه است و از اتاق دوم در شرایط خاص استفاده می شود.

در یک اتاق چهارتا دسشویی خیلی کثیف دارد.

بعد از عبور از راهرو، در یک محوطه بسته، روبروی نمازخانه و از سمت مدیریت سه تا دوش برای حمام قرار گرفته است.

اعدام ۲زندانی در زندان قزلحصار کرج

محمد طهماسبی، بازداشت و بلاتکلیفی ۵۰ روزه در بازداشتگاه اداره اطلاعات اهواز


درمانگاه بدون رسیدگی به بیماران زندانی

طبقه بالا یک درمانگاه وجود دارد که هیچ کاری برای زندانیان و بیماری‌ها و مشکلات پزشکی آنان انجام نمی دهد. در همین طبقه کارگاه گلیم بافی و کارهای دستی به چشم می خورد که برای بیگاری کشیدن از زنان زندانی از آن استفاده می شود. اما هنگامی که تعداد زنان بازداشتی در شرایط قیام ها و اعتراضات مردمی بالا می‌رود، از این کارگاه‌ها برای نگهداری زندانیان استفاده می شود.

در زمان قیام سراسری ۱۴۰۱ در این محل تعداد زیادی از زنان بازداشتی را بدون هیچ امکانات اولیه استقراری و تنها با یک پتو برای هر دو یا سه نفر نگهداری می کردند.


افشای جنایات در زندان‌ها وظیفه هر شهروند

این گوشه‌ای از وضعیت جهنمی زندان‌ها در حکومت قرون وسطایی ولایت فقیه است. زندانیان یا مبارزان آزادی هستند که توسط نیروهای سرکوبگر به اسارت گرفته شده‌اند یا قربانیان سرقت و چپاول ثروت‌های عمومی توسط سران حکومت.

وضعیت اسف‌بار زندان‌ها در جمهوری اسلامی، لکه ننگی بر پیشانی این رژیم است. ضروری است که جامعه بین‌المللی اقدامات قاطع‌تری برای فشار بر این حکومت به منظور احترام به حقوق بشر و حقوق زندانیان و بهبود شرایط زندان‌ها انجام دهد.

وظیفه هر یک از شهروندان افشای هر گونه اطلاعات و جنایات این حکومت در زندان‌ها می‌باشد. کانون حقوق بشر ایران افشای جنایات این حکومت در قبال زندانیان را وظیفه خود دانسته و از همه مردم درخواست کمک و همکاری داریم.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک



اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ