کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

کارزار سه‌شنبه‌ های نه به اعدام، پیوستن زندانیان زندان شیبان اهواز به کارزار

۳۰ مهر, ۱۴۰۳دسته‌بندی اعدام


با پیوستن زندانیان در زندان شیبان اهواز به کارزار سه‌ شنبه‌های نه به اعدام، زندان‌های شرکت کننده در این کارزار به ۲۳زندان رسید

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، دوشنبه ۳۰مهرماه ۱۴۰۳، جمعی از زندانیان زندان شیبان اهواز به اعتصاب غذا کنندگان در کارزار سه‌شنبه‌ های نه به اعدام پیوستند. آنها اعلام کردند که از سه شنبه این هفته به اعتصاب غذاکنندگان پیوسته و در اعتصاب غذا خواهند بود.

به این ترتیب زندان‌های شرکت کننده در کارزار سه‌شنبه‌ های نه به اعدام به ۲۳ زندان رسید.

کارزار سه شنبه های نه به اعدام، از روز ۹ بهمن ماه ۱۴۰۲ آغاز شد.

گروهی از زندانیان سیاسی در واحد۴ زندان قزلحصار در پاسخ به تشدید اعدام ها در تاریخ هشتم بهمن ماه ۱۴۰۲، تصمیم گرفتند که روز سه شنبه هر هفته با اعتصاب غذا، صدای اعتراض خود را علیه کشتار و اعدام زندانیان در حکومت اعدامی ولایت فقیه بلند کنند. این زندانیان در اعتراض به مجازات اعدام و مخالفت با آن به عنوان مجازاتی غیرانسانی و جبران‌ناپذیر، بدون توجه به نوع اتهام یا انگیزه‌ها و اعتقادات محکومین، خواستار لغو این مجازات می‌باشند.

محکومیت ۱۰ زن بهایی به ۹۰ سال حبس، مصادره اموال و محرومیت‌های اجتماعی

خطر اعدام یک زن زندانی بلوچ در زندان ایرانشهر


سی و هشتمین بیانیه کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام

در قسمتی از سی و هشتمین بیانیه کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام آمده است:

اعضای«کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام» اکنون بیش از ۸ ماه است که سه شنبه هر هفته دست به اعتصاب غذا می‌زنند و در مقابل احکام غیر انسانی اعدام مقاومت می‌کنند.

این کارزار که از بهمن ۱۴۰۲ از زندان قزلحصار شروع شده ، با مقاومت و پایداری زندانیان اعتصاب‌کننده تا به امروز، به ۲۲ زندان مختلف گسترش یافته است.

هدف این کارزار مقابله با احکام غیر انسانی اعدام و لغو آن در ایران است و در این مدت تلاش کرده است صدای زندانیان زیر حکم اعدام فارغ از هر نوع اتهامی باشد. و همانطور که خانم مای ساتو گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور ایران در آخرین اظهاراتش کارزار «سه‌شنبه‌های نه به اعدام» را مورد اشاره قرار دادند ، از شخص ایشان ، شورای حقوق بشر و همه نهادهای بین‌المللی حقوق بشر انتظار اقدامات عاجل‌تر و جدی‌تری در متوقف کردن این ماشین کشتار داریم ، اقداماتی موثرتر که جان بسیاری از زندانیان بی‌پناه در گرو آن است.

فلذا از همه وجدان‌های بیدار و رسانه‌های مستقل و مردمی انتظار می‌رود که در راستای لغو اعدام و مقابله با آن قدم بردارند. تا این مبارزه در جامعه نهادینه شود تا کشوری آزاد، برابر و به دور از خشونت و اعدام به همراه صلح و دموکراسی با قوه قضاییه مستقل را بسازیم.


کارزار در ۳۲زندان در سراسر کشور

زندانیان اعتصابی شامل زندانهای زیر می‌باشند:

زندان اوین (بند زنان، بند ۴ و ۸)، زندان قزلحصار (واحد ۳ و ۴)، زندان مرکزی کرج، زندان تهران بزرگ، زندان خرم آباد، زندان اراک، زندان اسد آباد اصفهان، زندانی شیبان اهواز، زندان نظام شیراز، زندان بم، زندان مشهد، زندان لاکان رشت (بند زنان و مردان)، زندان قائمشهر، زندان اردبیل، زندان تبریز، زندان ارومیه، زندان سلماس، زندان خوی، زندان نقده، زندان سقز، زندان بانه، زندان مریوان، زندان کامیاران.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک




اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ