کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

شرکت علی یونسی و امیرحسین مرادی در اعتصاب غذای کارزار سه شنبه های نه به اعدام

۱۸ مهر, ۱۴۰۳دسته‌بندی حقوق بشر


امیرحسین مرادی و علی یونسی همراه و هم‌صدا با همه زندانیان اعتصاب کننده در “کارزار سه شنبه های نه به اعدام”، سه شنبه‌ها در اعتصاب غذا هستند

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، چهارشنبه ۱۸مهرماه ‍۴۰۳، آیدا یونسی خواهر زندانی سیاسی علی یونسی، روز سه شنبه ۱۷ مهرماه ۱۴۰۳ با گذاشتن پستی در شبکه ایکس خود از شرکت علی یونسی و امیرحسین مرادی در کارزار سه شنبه های نه به اعدام خبر داد.

کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام با مشارکت بسیاری از زندانیان در بیش از ۲۲ زندان مختلف کشور در جریان است.

آیدا یونسی در پست خود در شبکه ایکس نوشت:

امیرحسین مرادی و علی یونسی همراه و هم‌صدا با همه زندانیان اعتصاب کننده در “کارزار سه شنبه های نه به اعدام”، سه شنبه‌ها در اعتصاب غذا هستند. کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام با مشارکت بسیاری از زندانیان در بیش از ۲۲ زندان مختلف کشور در جریان است.

علی یونسی دانشجوی مهندسی کامپیوتر و امیرحسین مرادی دانشجوی فیزیک، دو دانشجوی نخبه دانشگاه صنعتی شریف روز ۲۲ فروردین ماه ۹۹، توسط مأموران اطلاعات بدون ارائه حکم قضایی بازداشت شدند. بازداشت آنها با ضرب و شتم همراه بود. این دو دانشجو سپس به سلولهای انفرادی ۲۰۹ زندان اوین منتقل شدند.

ماموران شامگاه جمعه ۲۲ فروردین ماه پس از تفتیش منازل و بدون ارائه حکم قضایی این دوفعال دانشجویی را همراه با ضرب و شتم شدید بازداشت کردند بطوریکه در هنگام یورش ۱۲ مامور سپاه پاسداران به خانه علی یونسی، در ضرب و شتم وحشیانه پیشانی او را شکافتند


امیرحسین مرادی، برنده مدال نقره المپیاد نجوم کشوری سال ۹۶ و علی یونسی، برنده مدال نقره المپیاد نجوم کشوری سال ۹۵ و مدال طلای المپیاد نجوم سال ۹۶ است. همچنین، علی یونسی با کسب مدال طلا در دوازدهمین المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک که در چین برگزار شد، برای ایران افتخار آفریده است.


اعدام ۴زندانی از جمله یک کودک مجرم در زندان مرکزی زاهدان

زندان لنگرود قم؛ افشای شکنجه گران + عکس هوایی و نقشه

قسمتی از بیانیه سی‌و هفتمین هفته کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام در ۲۲زندان

حکومت اعدام در ایران برای جلوگیری از اعتراضات مردمی به ماشین اعدام و کشتار خود سرعت بخشیده است.

تنها در روزهای ۱۰ و ۱۱ مهر ۳۰ تن در زندان‌های مختلف کشور اعدام شده‌اند که ۳ تن از آنها زن بوده‌اند. و یک زندانی به نام “محمود دهمرده” که محکوم به اعدام بوده در زندان زابل بر اثر سکته قلبی و عدم رسیدگی پزشکی جان خود را از دست داد.

در هفته گذشته یک زندانی سیاسی به نام «حمید حسین‌نژاد حیدرانلو» توسط دادگاه انقلاب ارومیه محکوم به اعدام شد.این زندانی از فروردین ۱۴۰۲ بازداشت شده است و تحت شکنجه وادار به اعتراف اجباری شده است و بدون رعایت حداقل حق دادرسی منصفانه به اتهام «بغی» محکوم به اعدام شده و جانش در خطر است.

اکنون در آستانه “روز جهانی علیه اعدام” که توسط مجمع عمومی سازمان ملل اعلام شده است؛ شاهد شدیدترین خشونت‌ها توسط حکومت قرون وسطایی هستیم که زندانیان را در ملاء عام اعدام می‌کند و در رتبه نخست اعدام در جهان است. به طوری که از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا کنون قریب به ۴۵۰ تن را اعدام کرده است.

این در حالی است که بسیاری از کشورهای جهان مجازات اعدام را در کشور خود لغو و یا در صدد بر چیدن آن هستند.

لذا «کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام» از نهادها و ارگان‌های سیاسی ، مدنی و حقوق بشری مستقل داخلی و بین‌المللی همچنان می‌خواهد که برای نجات جان محکومان به اعدام در ایران از این کارزار حمایت کرده و جامعه جهانی را برای محاکمه و بازخواست سران این رژیم بخاطر بیش از چهار دهه جنایت علیه بشریت و کشتار و اعدام زندانیان، مجاب نمایند.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک



اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ