کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

زندانی سیاسی محمد تقوی اعتصاب غذای یک ماهه در بند ۲۰۹ اوین

۱۷ مهر, ۱۴۰۳دسته‌بندی حقوق بشر


زندانی سیاسی محمد تقوی با جسمی نحیف به دلیل یک ماه اعتصاب غذا از بند ۲۰۹ اوین به دادگاه منتقل شد. به گفته همین منبع او به قدری نحیف شده بود که اطرافیان از دیدن او حیرت کردند

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، سه‌شنبه ۱۷مهرماه ۱۴۰۳، زندانی سیاسی محمد تقوی در بند ۲۰۹ اوین مدت یک ماه است که در اعتصاب غذاست. اعتصاب غذای او همچنان ادامه دارد. زندانی سیاسی محمد تقوی که از روز ۱۱ تیر ۱۴۰۳، مدت ۴ماه است در بند ۲۰۹ اوین به سر می‌برد، با خواسته انتقال به بند عمومی و در اعتراض به شکنجه شدید هم سلولی خود از یک ماه پیش اعتصاب غذا کرده و به اعتصاب غذای خود ادامه می‌دهد.

به گزارش یک منبع مطلع، روز یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳، زندانی سیاسی محمد تقوی با جسمی نحیف به دلیل یک ماه اعتصاب غذا از بند ۲۰۹ اوین به دادگاه منتقل شد. به گفته همین منبع او به قدری نحیف شده بود که اطرافیان از دیدن او حیرت کردند.

او با این اعتصاب غذا به نگهداری ۴ماهه خود در بند ۲۰۹ اوین به دستور قاضی ایمان افشاری اعتراض کرده و خواسته او بازگشت به بند عمومی است.

همچنین آقای تقوی با ۲زندانی دیگر از جمله یک زندانی افغانی هم سلول است که به شدت شکنجه شده و در وضعیتی وخیمی قرار دارد. یک علت دیگر اعتصاب غذای او اعتراض به شکنجه این فرد می‌باشد.

اعدام یک زندانی در زندان همدان، احراز هویت زن اعدامی در زندان قزلحصار

برگزاری دادگاه ۷ زندانی سیاسی در زندان اوین به اتهام بغی


حاضر نشدن در دادگاه به نشانه اعتراض

این گزارش اضافه می‌کند که آقای تقوی در اعتراض در جلسه دادگاه حاضر نشده و دفتر حضور و نامه دادگاه را امضا نکرد. او سپس به بند ۲۰۹ اوین بازگردانده شد.

بر اساس گزارش یک منبع مطلع، به دستور مقامات زندانی سیاسی محمد تقوی با یک زندانی خطرناک این متهم افغانی که در یک سلول سه نفره با محمد تقوی و یک فرد دیگر قرار داده شده، قصد کشتن زندانی دیگر با چاقو در این سلول را داشته است.

لازم به ذکر است که جلسه رسیدگی به پرونده زندانی سیاسی سیدمحمد تقوی در یک پرونده مشترک با ۶زندانی سیاسی دیگر از جمله برادرش مجتبی تقوی روز یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳، توسط قاضی ایمان افشاری برگزار شده است.


برگزاری دادگاه ۶زندانی سیاسی در دادگاه انقلاب

زندانی سیاسی سیدمحمد تقوی همراه با بابک علیپور، وحید بنی عامریان، پویا قبادی، علی اکبردانشورکار، ابوالحسن منتظر در یک پرونده مشترک به «بغی، عضویت و همکاری با مجاهدین خلق، اجتماع و تبانی بر علیه امنیت کشور از طریق همکاری با مجاهدین خلق» متهم شده و در این دادگاه محاکمه شدند.

محمد تقوی در روز دوشنبه ۱۱تیرماه ۱۴۰۳، به دستور قاضی ایمان افشاری، پس از عدم شرکت در جلسه دادگاه به سلول انفرادی در بند ۲۰۹، بازداشتگاه وزارت اطلاعات منتقل شد و مدت ۴ ماه است که در بند ۲۰۹ اوین محبوس و مدت یک ماه است که در اعتصاب غذاست.

سیدمحمد تقوی مجرد، متولد ۱۳۴۵ از تهران، دارای تحصیلات فوق دیپلم و دارای مدرک مدرک لیسانس گرافیک دانشگاه تهران ساکن تهران از زندانیان سیاسی دهه شصت است. او بارها سابقه بازداشت به اتهام سیاسی داشته و علاوه بر دهه شصت در دهه هفتاد و سال ۱۴۰۰ سابقه بازداشت و زندانی داشته است.

او در تاریخ ۴ اسفند ۱۴۰۲، در شهر چالدران بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. او سپس به بند ۴ زندان اوین منتقل شد.

سید محمد تقوی در خرداد ۱۴۰۰ به اتهام اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور، دستگیر و به بند ۲۰۹ اوین منتقل شد. محمد تقوی توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران، به ریاست قاضی ایمان افشاری از بابت اتهام «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور» به ۵ سال زندان و دو سال تبعید در کهنوج کرمان محکوم شد. وی روز شنبه ۶ اسفند ۱۴۰۱ آزاد شد و برای گذراندن ۲سال تبعید، از زندان گوهردشت به کهنوج در استان کرمان منتقل شد.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک



اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ