کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

انتقال علی مجدم، معین خنفری، محمدرضا مقدم و عدنان غبیشاوی برای اجرای حکم اعدام

۲۴ مهر, ۱۴۰۳دسته‌بندی حقوق بشر


چهار زندانی سیاسی علی مجدم، معین خنفری، محمدرضا مقدم و سیدعدنان سالم غبیشاوی از زندان شیبان اهواز برای اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شدند.

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، روز سه شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳، علی مجدم، معین خنفری، محمدرضا مقدم و عنان غبیشاوی چهار زندانی سیاسی که پیش از این در یک پرونده مشترک به اعدام محکوم شده بودند، از زندان شیبان اهواز به سلول های انفرادی زندان سپیدار اهواز منتقل شدند.

سازمان حقوق بشر کارون اعلام کرد که این چهار زندانی برای اجرای حکم اعدام به سلول های انفرادی زندان سپیدار اهواز منتقل شده اند.

روز چهارشنبه ۴اردیبهشت ۱۴۰۳، آخرین جلسه دادگاه زندانی سیاسی علی مجدم و هم پرونده‌ای‌های او توسط شعبه کیفری برگزار شد. اتهام علی مجدم و ۵زندانی هم پرونده‌ای وی قتل ۴مأمور امنیتی در خرمشهر و سربندر است. این دادگاه به صورت آنلاین در زندان شیبان اهواز برگزار شد.

درباره زندانی سیاسی علی مجدم

علی مجدم، فرزند صالح، متولد ۶۲، از اهالی کوت سیدصالح اهواز، متاهل و دارای ۳ فرزند است. علی مجدم روز ۲۰بهمن ۹۷ توسط اداره اطلاعات بازداشت شد. در خرداد ۹۸ پس از گذشت ۶۳ روز نگهداری در اداره اطلاعات و سلول انفرادی به بند ۸ زندان شیبان اهواز منتقل شد. علی مجدم همراه با ۱۴ زندانی دیگر متهم هستند که در شهریورماه ۹۷ در عملیات مسلحانه بر علیه نیروهای امنیتی شرکت داشته است.

او به عنوان متهم ردیف اول این پرونده با اتهاماتی همچون «شركت در عمليات مسلحانه عليه نيروهای امنيتی، اقدام عليه امنيت كشور، ارتباط با خارج و تشكيل گروه مخالف نظام» در دادگاه انقلاب محاكمه شد. روز ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۱، شعبه ۴ دادگاه انقلاب اهواز علی مجدم را همراه با ۵ زندانی سیاسی دیگر به اتهام محاربه به اعدام محکوم کرد.

این شش زندانی سیاسی به اتهام کشتن دو مامور نیروی انتظامی، یک بسیجی و یک سرباز در بندر خمینی به اعدام محکوم شده اند. اتهام دیگر این زندانیان سیاسی عضویت در گروه «حرکة النضال» و حمله به مقرات نظامی بسیج و سپاه عنوان شده است. روز چهارشنبه ۴اردیبهشت ۱۴۰۳، آخرین جلسه دادگاه زندانی سیاسی علی مجدم و هم پرونده‌ای‌های او توسط شعبه کیفری برگزار شد. این دادگاه به صورت آنلاین در زندان شیبان اهواز برگزار شد.

زندانی سیاسی علی مجدم

درباره زندانی سیاسی معین خنفری

معین خنفری، ۳۰ ساله و اهل اهواز منطقه کوت سید صالح است. معین در سال ۹۸، در یک پرونده گروهی بازداشت شد و در دوران بازجویی بارها مورد شکنجه قرار گرفت.او سرانجام در روز ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۱، توسط شعبه ۴ دادگاه انقلاب اهواز همراه با ۵ زندانی سیاسی دیگر به اتهام محاربه به اعدام محکوم گردید.

این شش زندانی سیاسی به اتهام کشتن دو مامور نیروی انتظامی، یک بسیجی و یک سرباز در بندر خمینی به اعدام محکوم شده اند. اتهام دیگر این زندانیان سیاسی عضویت در گروه «حرکة النضال» و حمله به مقرات نظامی بسیج و سپاه عنوان شده است. روز چهارشنبه ۴اردیبهشت ۱۴۰۳، آخرین جلسه دادگاه زندانی سیاسی او و هم پرونده ای هایش توسط شعبه کیفری برگزار شد.این دادگاه به صورت آنلاین در زندان شیبان اهواز برگزار شد.

زندانی سیاسی معین خنفری

درباره زندانی سیاسی محمدرضا مقدم

محمدرضا مقدم، متولد ۱۳۷۱و اهل شادگان واقع در استان خوزستان است. این زندانی سیاسی در بهمن ماه ۹۷، در یک پرونده گروهی بازداشت و به شدت مورد شکنجه قرار گرفت. روز ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۱، توسط شعبه ۴ دادگاه انقلاب اهواز همراه با ۵ زندانی سیاسی دیگر به اتهام محاربه به اعدام محکوم شد.

این شش زندانی سیاسی به اتهام کشتن دو مامور نیروی انتظامی، یک بسیجی و یک سرباز در بندر خمینی به اعدام محکوم شده اند. اتهام دیگر این زندانیان سیاسی عضویت در گروه «حرکة النضال» و حمله به مقرات نظامی بسیج و سپاه عنوان شده است. روز چهارشنبه ۴اردیبهشت ۱۴۰۳، آخرین جلسه دادگاه زندانی سیاسی او و هم پرونده ای هایش توسط شعبه کیفری برگزار شد. این دادگاه به صورت آنلاین در زندان شیبان اهواز برگزار شد.


درباره زندانی سیاسی سیدعدنان موسوی غبیشاوی

سیدعدنان موسوی غبیشاوی، متولد ۷۵ و اهل شادگان است. او جوان ترین عضو گروه شش نفره محکوم به اعدام است. او نیز در بهمن ماه ۹۷، در یک پرونده گروهی بازداشت شد و به شدت مورد شکنجه قرار گرفت. روز ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۱، توسط شعبه ۴ دادگاه انقلاب اهواز همراه با ۵ زندانی سیاسی دیگر به اتهام محاربه به اعدام محکوم گردید.این شش زندانی سیاسی به اتهام کشتن دو مامور نیروی انتظامی، یک بسیجی و یک سرباز در بندر خمینی به اعدام محکوم شده اند. اتهام دیگر این زندانیان سیاسی عضویت در گروه «حرکة النضال» و حمله به مقرات نظامی بسیج و سپاه عنوان شده است.

سید عدنان سالم غبیشاوی

سی و هشتمین کارزار سه شنبه های نه به اعدام در ۲۲ زندان

اسامی زندانیان سیاسی محکوم به اعدام

پیش از این در روز ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۱، شعبه ۴ دادگاه انقلاب اهواز علی مجدم را همراه با ۵ زندانی سیاسی حبیب دریس، سالم موسوی، محمد‌رضا مقدم، عدنان موسوی و معین خنفری به اتهام محاربه به اعدام محکوم کرد. اما اعلام رسمی این حکم در روز ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۱، توسط سایت قوه قضاییه انجام شد. قاضی ادیبی‌مهر، رئیس شعبه ۴ دادگاه انقلاب شخصا در زندان شیبان حاضر شده و حکم اعدام ۶زندانی سیاسی عرب علی مجدم فرزند صالح، معين خنفری فرزند صادق، محمدرضا مقدم فرزند محمدعلی، سيدسالم موسوی فرزند خلف، سيدعدنان موسوی فرزند يونس و حبيب دريس فرزند عبدالامير را به طور شفاهی به آنها ابلاغ کرد.

روز دوشنبه ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۱، خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضاییه ایران به طور رسمی صدور حکم اعدام ۶زندانی سیاسی در استان خوزستان را اعلام کرد.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک




اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ