کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

امیر فرامرزی، زندانی عقیدتی اهل سنت، بازداشت و بلاتکلیفی یک‌ساله در زندان‌های مختلف

۲۴ مرداد, ۱۴۰۳دسته‌بندی حقوق بشر


زندانی عقیدتی اهل سنت امیر فرامرزی، با گذشت بیش از یک سال همچنان در بازداشت موقت و بلاتکلیفی بسر می‌برد. وی اجازه دسترسی به وکیل انتخابی نداشته و زمان دادگاه وی نیز مشخص نمی‌باشد

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، چهارشنبه ۲۴مردادماه ۱۴۰۳، بیش از یک سال از بازداشت و بلاتکلیفی زندانی عقیدتی اهل سنت امیر فرامرزی می‌گذرد. زندانی عقیدتی اهل سنت امیر فرامرزی، توسط ماموران اطلاعات بوکان بازداشت شد. وی مدتی در بازداشتگاه‌های اطلاعات تحت بازجویی و شکنجه قرار داشت. پس از پایان بازجویی وی به زندان مرکزی ارومیه منتقل شد و بیش از یک سال در آنجا زندانی بود.

زندانی عقیدتی اهل سنت امیر فرامرزی، از یک ماه پیش به زندان اوین منتقل شده است.

مقامات زندان و قضاییه از صدور قرار وثیقه برای وی خودداری می‌کنند. در حال حاضر امیر فرامرزی اجازه دسترسی به وکیل انتخابی نداشته و زمان دادگاه وی نیز مشخص نمی‌باشد.

زندانی عقیدتی اهل سنت امیر فرامرزی، با گذشت بیش از یک سال همچنان در بازداشت موقت و بلاتکلیفی بسر می‌برد. امیر فرامرزی، ۲۹ساله، متاهل و پدر ۲فرزند خردسال است.

اعدام یک زندانی بلوچ در زندان بم

جراحت زندانی سیاسی سارا جهانی و اعزام نشدن به بیمارستان به دستور مقامات زندان

بازداشت و بلاتکلیفی نقض آشکار حقوق اساسی فرد

بازداشت و بلاتکلیفی زندانیان، یکی از جدی‌ترین نقض‌های حقوق بشر محسوب می‌شود. این عمل، نه تنها آزادی فردی را سلب می‌کند، بلکه می‌تواند به سلامت جسمی و روانی فرد نیز آسیب جدی وارد کند.

ماده‌های مرتبط در منشور جهانی حقوق بشر عبارتند از:

ماده ۵: هیچ‌کس نباید تحت شکنجه یا مجازات یا رفتار یا کیفر بی‌رحمانه، غیرانسانی یا تحقیرآمیز قرار گیرد.

ماده ۹: هیچ‌کس نباید خودسرانه دستگیر، بازداشت یا تبعید شود.

ماده ۱۰: هر فرد حق دارد که در تمام موارد دادرسی عادلانه و علنی در مورد هر اتهامی که علیه او مطرح می‌شود، توسط یک دادگاه مستقل و بی‌طرف که به موجب قانون تأسیس شده است، به طور کامل مورد رسیدگی قرار گیرد.

به استناد به قوانین بالا،‌ بازداشت و بلاتکلیفی زندانیان به معنای نقض آشکار حقوق اساسی فردی است که در منشور جهانی حقوق بشر به رسمیت شناخته شده است.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ