کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

محکومیت ۸زندانی سیاسی از جمله نسیم غلامی سیمیاری به زندان و تبعید

۲۶ شهریور, ۱۴۰۳دسته‌بندی اعدام


بر اساس احکام صادره زندانی سیاسی نسیم غلامی سیمیاری که هم اکنون در بند زنان اوین محبوس است، به ۶سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق و ۲۰سال تبعید به انگوران زنجان محکوم شد

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، دوشنبه ۲۶شهریورماه ۱۴۰۳، شعبه ۲۶دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری، با صدور احکامی ۸ زندانی سیاسی را به حبس‌های طولانی و تبعید محکوم کرد. دادگاه، ۸زندانی سیاسی، نسیم غلامی سیمیاری، حمیدرضا سهیل آبادی، امین سخنور، احسان روازژیان، علی هراتی مختاری، حسین محمدحسینی و امیر شاه ولایتی را به زندان و تبعید محکوم کرد. حسین اردستانی نیز از اتهامات صادره تبرئه شد.

برخی از ایشان بیش از یک سال و چهار ماه در بازداشت موقت در زندان اوین به سر می‌بردند.

اعدام ۳زندانی در زندان عادل‌آباد شیراز

برگزاری مراسم زندانیان سیاسی در زندان قزلحصار به مناسبت دومین سالگرد اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ و تجدید عهد با جانباختگان راه آزادی و برابری


احکام صادره برای ۸ زندانی سیاسی در شعبه ۲۶دادگاه انقلاب تهران

بر اساس احکام صادره زندانی سیاسی نسیم غلامی سیمیاری که هم اکنون در بند زنان اوین محبوس است، به ۶سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق و ۲۰سال تبعید به انگوران زنجان محکوم شد. در حکم دادگاه تاکید شد که تبعید او باید به شیوه‌ای باشد که با دیگران معاشرت، مراوده و رفت‌وآمد نداشته باشد.

زندانی سیاسی نسیم غلامی سیمیاری، متولد ۲۲ تیرماه ۱۳۶۷، در تاریخ بیست و هشتم اردیبهشت ۱۴۰۲، توسط ماموران اطلاعات سپاه در یکی از خیابانهای تهران بازداشت شد. وی نهایتا پس از ۵ماه بازداشت در دادسرای اوین توسط بازپرس ناصر جلایر سرتقی از بابت اتهامات اجتماع و تبانی، تبلیغ علیه نظام و بغی مورد تفهیم اتهام قرار گرفت.

زندانی سیاسی حمیدرضا سهل آبادی محبوس در زندان اوین به ۳سال و ۷ماه حبس و ۵سال تبعید به شازند اراک محکوم شد.

در حکم دادگاه تاکید شد که تبعید او باید به شیوه‌ای باشد که با دیگران معاشرت، مراوده و رفت‌وآمد نداشته باشند

زندانی سیاسی امین سخنور که او نیز بیش از یک سال و نیم در زندان اوین بلاتکلیف است، به ۷سال و ۷ماه حبس محکوم شد که ۴سال حبس آن قابل اجراست.

زندانی سیاسی احسان روازژیان به ۶سال و ۷ماه حبس محکوم شد که ۳سال و ۷ماه آن اجرایی است.

زندانی سیاسی علی هراتی مختاری به ۳سال و ۶ماه حبس محکوم شد که ۲سال حبس آن اجرایی است.

زندانی سیاسی حسین محمدحسینی به ۲سال زندان محکوم شد که این حکم به ۱۶۵ میلیون تومان جزای نقدی تبدیل شد.

امیر شاه ولایتی از مجروحان چشمی قیام سراسری ۱۴۰۱، به ۲سال زندان محکوم شد که این حکم به ۸۰میلیون تومان جزای نقدی تبدیل شد.

حسین اردستانی نیز از اتهامات صادره تبرئه شد.

۳متهم دیگر این پرونده زندانی سیاسی شاهین زحمتکش به ۱۱سال زندان محکوم شد که ۵سال آن قابل اجراست.

زندانیان سیاسی، سیامک تدین و فرید گلشنی همچنان پرونده باز دارند. آنها باید به شیوه‌ای باشند که با دیگران معاشرت، مراوده و رفت‌وآمد نداشته باشند!


در باره متهم سیاسی نسیم غلامی سیمیاری

متهم سیاسی نسیم غلامی سیمیاری، در تاریخ ۲۸اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲، توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت شد. وی ابتدا به یکی از بازداشتگاه‌های وزارت اطلاعات موسوم به بند یک الف منتقل شد. او در این بازداشت‌گاه‌ها تحت شکنجه‌های روحی و فیزیکی قرار داشت تا مجبور به اعترافات اجباری شود. نسیم غلامی در ادامه به بند دو الف و در نهایت به بند زنان زندان اوین منتقل شد.

به گفته یکی از آشنایان زندانی سیاسی نسیم غلامی سیمیاری در زمان بازداشت پس از شکنجه‌های فیزیکی و روحی، مجبور به اعترافات اجباری شده است. وی در بازداشتگاه در مقابل دوربین فیلم‌برداری قرار گرفته و اعترافاتی که به صورت نوشته بود را به اجبار بازجو تکرار کرده است.

در باره متهم سیاسی امیر شاه‌ولایتی

متهم سیاسی امیر شاه ولایتی در جریان اعترضات سراسری ۱۴۰۱ از ناحیه چشم مورد اصابت گلوله‌های ساچمه‌ای قرار گرفته و در حال حاضر چشم وی دچار آسیب‌دیدگی جدی شده است. وی در تاریخ ۲۸اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲، توسط نیروهای امنیتی در نزدیکی محل سکونت خود در تهران بازداشت شد. ماموران امنیتی سپس به منزل وی یورش برده و برخی لوازم شخص وی را ضبط کرده و با خود بردند.

وی مدتی بعد با قرار وثیقه آزاد شده بود. متهم سیاسی امیر شاه ولایتی سپس در تاریخ ۳بهمن‌ماه ۱۴۰۲، به دادسرای اوین احضار شد وی در همان محل بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. پس از پیگیری‌های خانواده‌اش وی در تاریخ ۲۱اسفند ۱۴۰۲، با وثیقه سنگین ۵میلیارد تومانی از زندان آزاد شد.

در باره متهم سیاسی احسان روازژیان

احسان روازژیان در تاریخ ۱۷ مرداد ۱۴۰۲، در شهر ملایر بازداشت شده بود، وی نزدیک به ۱۱ماه است که در وضعیت بلاتکلیف در بند ۴ زندان اوین محبوس است. به گفته یک منبع از نزدیکان خانوادگی احسان روازژیان، او به علت فعالیت در اینستاگرام دستگیر و بیش از ۷۰ روز در انفرادی و زیر بازجویی قرار داشت.

این منبع می گوید: «شاکی وی وزارت اطلاعات است که مدعی شده او پستهایی در اینستاگرام می گذاشت که توهین به رهبری محسوب می شود و حول همین موضوع بر علیه او پرونده سازی کرده اند. وزارت اطلاعات چند زندانی دیگر با اسامی حمید سهل آبادی، نسیم غلامی، امیر سخنور، امیر شاه ولایتی و حسین اردستانی را که اصلا او نمی‌شناخته به پرونده او مرتبط کرده اند.»

در باره متهم سیاسی حسین اردستانی

متهم سیاسی حسین اردستانی در تاریخ ۲بهمن‌ماه ۱۴۰۲ توسط ماموران ماموران امنیتی در تهران دستگیر شد. وی مستقیما به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات در زندان اوین منتقل شد. وی با گذشت بیش از ۵ماه از بازداشت همچنان در حالت بلاتکلیف بسر می‌برد.




کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک



اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ