کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

پیام ۲نخبه زندانی سیاسی علی یونسی و امیرحسین مرادی به مناسبت سالگرد اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ و آغاز سال تحصیلی

۲۶ شهریور, ۱۴۰۳دسته‌بندی حقوق بشر


در پیام ۲نخبه زندانی سیاسی علی یونسی و امیرحسین مرادی با اشاره به سخنان پزشکیان آمده است: پزشکیان فریب‌کارانه مدعی شد دانشجو حق دارد اعتراض کند! اما نگفت بعد از اینکه دانشجو اعتراض کرد چه بلایی سرش می‌آورند!

https://youtu.be/TBvnRDzKCzo

در پیام ۲نخبه زندانی سیاسی علی یونسی و امیرحسین مرادی با اشاره به سخنان پزشکیان آمده است: پزشکیان فریب‌کارانه مدعی شد دانشجو حق دارد اعتراض کند! اما نگفت بعد از اینکه دانشجو اعتراض کرد چه بلایی سرش می‌آورند!

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، دوشنبه ۲۶شهریورماه ۱۴۰۳، دو زندانی سیاسی نخبه علی یونسی و امیرحسین مرادی به مناسبت دومین سالگرد اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ و آغاز سال تحصیلی پیامی خطاب به مردم ایران فرستادند. در پیام این ۲نخبه زندانی سیاسی با اشاره به سخنان پزشکیان آمده است:

پزشکیان فریب‌کارانه مدعی شد دانشجو حق دارد اعتراض کند! اما نگفت بعد از اینکه دانشجو اعتراض کرد چه بلایی سرش می‌آورند! بله ما این حق را داریم، چه ریاکارانه به آن اعتراف کند، چه نکند. این حق و اساسی ترین حق، که حق حاكميت مردم و دموکراسی بر اساس جمهوری است، را به هر قیمت در كنار مردم به دست می‌آوريم.

متن کامل پیام ۲نخبه زندانی سیاسی علی یونسی و امیرحسین مرادی:

در آستانه سال تحصیلی جدید که به روزهای خونین اما نبردهای درخشان گره‌خورده است، به هم‌شاگردی‌هایمان از دانشگاه تا خيابان، به همه آنان که ایمان دارند باید ماند و پس گرفت، به همه آنان كه خيابان را تبديل به دانشگاه ايستادگى كردند، به آنان که از قدم گذاشتن در خانه دوم خود (مدرسه و دانشگاه) باز ماندند، به آنان که امسال در سنگر آزادی مسئولیت بر دوش‌هایشان گذاشته می‌شود، به همه یارانمان از پشت میله‌های زندان که هیچ وقت نتوانست بین ما و شما فاصله بیاندازد، می‌گوییم ما همچنان دوشادوش شما ایستاده‌ایم!

نسل ما نسل قیام است. همان نسلی که در قیام مهسا تمام عیار جنگید، دستگیر شد و شهید شد، اما تسلیم نشد و نمی شود.

آنها که در قیام قبلی در مدرسه مبارزه کردند، امروز وارد دانشگاه می شوند و آنها که در مدرسه هستند تجربه قیام ۱۴۰۱ را دارند. همین امر ترجمه ى کابوس حکومت از شروع سال تحصیلی است‌. از این تاریخ، رژیم باید برای هر جنایت منتظر پاسخ مدرسه و دانشگاه نیز باشد.

پزشکیان فریبکارانه مدعی شد دانشجو حق دارد اعتراض کند! اما نگفت بعد از اینکه دانشجو اعتراض کرد چه بلایی سرش می‌آورند! بله ما این حق را داریم، چه ریاکارانه به آن اعتراف کند، چه نکند. این حق و اساسی ترین حق، که حق حاكميت مردم و دموکراسی بر اساس جمهوری است، را به هر قیمت در كنار مردم به دست مى‌آوريم.

انبار باروت خشم و نفرت که در اثر اعدام، کشتارو ستم انباشته شده است، برای انفجار تنها نیاز به یک جرقه دارد؛ جرقه ای که می تواند در مدرسه یا دانشگاه زده شود و شروع کننده قیامی سراسری باشد که تا سرنگونی خامنه ای پایان نخواهد یافت.

از دانشگاه و مدرسه تا خیابان ها عهدی خونین است تا پایان راه و دمیدن سحر!

به شوق نور در ظلمت قدم بردار

به این غم‌های جان‌آزار دل مسپار

که مرغان گلستان‌زاد

ـ که سرشارند از آواز آزادی ـ

نمی‌دانند هرگز لذت و ذوق رهایی را

و رعنایان تن در تور پرورده

نمی‌دانند در پایان تاریکی

شکوه روشنایی را

اميرحسين مرادى و على يونسى

زندان اوين

شهريور ۱۴۰۳


زندانی سیاسی مطلب احمدیان، وخامت حال و ممنوعیت درمان در خارج از زندان

اعدام ۲زندانی در زندان عادل‌آباد شیراز

در باره ۲زندانی سیاسی امیرحسین مرادی و علی یونسی

علی یونسی دانشجوی مهندسی کامپیوتر و امیرحسین مرادی دانشجوی فیزیک، ۲دانشجوی نخبه دانشگاه صنعتی شریف روز ۲۲ فروردین ماه ۹۹، توسط مأموران اطلاعات بدون ارائه حکم قضایی بازداشت شدند. بازداشت آنها با ضرب و شتم همراه بود. این ۲دانشجو سپس به سلول‌های انفرادی ۲۰۹ زندان اوین منتقل شدند.

ماموران شامگاه جمعه ۲۲ فروردین ماه پس از تفتیش منازل و بدون ارائه حکم قضایی این ۲فعال دانشجویی را همراه با ضرب و شتم شدید بازداشت کردند بطوریکه در هنگام یورش ۱۲ مامور سپاه پاسداران به خانه علی یونسی، در ضرب و شتم وحشیانه پیشانی او را شکافتند.


امیرحسین مرادی، برنده مدال نقره المپیاد نجوم کشوری سال ۹۶ و علی یونسی، برنده مدال نقره المپیاد نجوم کشوری سال ۹۵ و مدال طلای المپیاد نجوم سال ۹۶ است. همچنین، علی یونسی با کسب مدال طلا در دوازدهمین المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک که در چین برگزار شد، برای ایران افتخار آفریده است.

این ۲دانشجوی نخبه زندانی سیاسی، در تاریخ ۵ تیر ۱۴۰۱، پس از ۸۰۸ روز نگهداری در بندهای دربسته و سلول‌های انفرادی زندان اوین، با احکام سنگین ۱۶ سال حبس، به بندهای عمومی اوین منتقل شدند.

علی یونسی همراه با پدرش میریوسف یونسی هم اکنون در زندان اوین محبوس هستند. میریوسف یونسی در جریان تظاهرات سراسری بازداشت و سرانجام توسط قاضی ایمان افشاری از شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ۵ سال زندان محکوم شد.

علی یونسی همراه با پدرش میریوسف یونسی هم اکنون در زندان اوین محبوس هستند. میریوسف یونسی در جریان تظاهرات سراسری بازداشت و سرانجام به توسط قاضی ایمان افشاری از شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ۵ سال زندان محکوم شد.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک




اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ