کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

زندانی سیاسی فرشاد اعتمادی فر، وخامت وضعیت جسمی پس از ۱۴ماه بلاتکلیفی در زندان شیبان اهواز

۱۷ شهریور, ۱۴۰۳دسته‌بندی حقوق بشر


زندانی سیاسی فرشاد اعتمادی فر به چندین بیماری گوارشی از جمله معده و روده مبتلا است و به همین دلیل از تنگی نفس نیز رنج می‌برد

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، شنبه ۱۷شهریورماه ۱۴۰۳،‌ زندانی سیاسی فرشاد اعتمادی فر به دلیل محرومیت از درمان در زندان شیبان اهواز در شرایط جسمی وخیمی می‌باشد. وی مبتلا به بیماری‌های گوارشی است اما به دستور مقامات زندان شیبان اهواز وی از رسیدگی و اعزام به بیمارستان خارج از زندان محروم می‌باشد.

زندانی سیاسی فرشاد اعتمادی فر به چندین بیماری گوارشی از جمله معده و روده مبتلا است و به همین دلیل از تنگی نفس نیز رنج می‌برد. خانواده این زندانی داروهای مورد نیازش را به زندان تحویل داده‌اند اما مسئولین مربوطه از تحویل داروها خودداری می‌کنند. این در حالی است که بهداری زندان شیبان اهواز داروهای مورد نیاز وی را نداشته و به همین دلیل بیماری او تشدید شده است.

زندانی سیاسی فرشاد اعتمادی فر به همراه ۲هم‌پرونده‌ای خود بیش از ۱۴ماه است که در بازداشت و بلاتکلیفی ‌می‌باشد.

فریاد مظلومیتی زنی خودسرپرست که به آسمان می‌رود

زندان مرکزی کرج، مسمومیت زندانیان بدلیل الودگی آب آشامیدنی

بازداشت در خردادماه ۱۴۰۲

روز ۲۶ خردادماه ۱۴۰۲، چهار جوان از اهالی روستای پیچاب از توابع شهرستان باشت به نام های فرشاد اعتمادی فر، سامان حرمت نژاد، داوود حرمت نژاد و ماهان ساجدی از اهالی روستای پیچاب از توابع شهرستان باشت بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات یاسوج منتقل شدند. آنها مدت‌ها، تحت بازجویی و شکنجه در بازداشتگاه اطلاعات سپاه بودند.

فرشاد اعتمادی فر، سامان حرمت نژاد و داوود حرمت نژاد پس از چندی به زندان شیبان اهواز منتقل شده و تا این تاریخ در این زندان به سر می برند. ماهان ساجدی نیز به زندان شیراز منتقل شده است. مردادماه ۱۴۰۲، خبرگزاری تسنیم مدعی شد که این جوانان به شبکه مجاهدین خلق وصل بوده و قصد اقدامات و عملیات‌های ایذایی در استان‌های فارس، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را داشته‌اند.

اتهام فرشاد اعتمادی فر و۲زندانی سیاسی همراه وی «محاربه به علت عضویت در مجاهدین خلق، تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی بر علیه امنیت کشور» بوده و با این کیفرخواست محاکمه خواهند شد. آنها پس از ۱۴ ماه بلاتکلیفی در شهریور ۱۴۰۳،‌ به دادگاه احضار شد‌ه‌اند.

بازداشت و بلاتکلیفی زندانی سیاسی فرشاد اعتمادی فر نقض آشکار حقوق اساسی فرد

بازداشت و بلاتکلیفی زندانیان، یکی از جدی‌ترین نقض‌های حقوق بشر محسوب می‌شود. این عمل، نه تنها آزادی فردی را سلب می‌کند، بلکه می‌تواند به سلامت جسمی و روانی فرد نیز آسیب جدی وارد کند.

ماده‌های مرتبط در منشور جهانی حقوق بشر عبارتند از:

ماده ۵: هیچ‌کس نباید تحت شکنجه یا مجازات یا رفتار یا کیفر بی‌رحمانه، غیرانسانی یا تحقیرآمیز قرار گیرد.

ماده ۹: هیچ‌کس نباید خودسرانه دستگیر، بازداشت یا تبعید شود.

ماده ۱۰: هر فرد حق دارد که در تمام موارد دادرسی عادلانه و علنی در مورد هر اتهامی که علیه او مطرح می‌شود، توسط یک دادگاه مستقل و بی‌طرف که به موجب قانون تأسیس شده است، به طور کامل مورد رسیدگی قرار گیرد.

به استناد به قوانین بالا،‌ بازداشت و بلاتکلیفی زندانیان به معنای نقض آشکار حقوق اساسی فردی است که در منشور جهانی حقوق بشر به رسمیت شناخته شده است.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ