کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

زندانی سیاسی پخشان عزیزی، محکومیت اعضای خانواده به زندان

۶ مهر, ۱۴۰۳دسته‌بندی زنان زندانی



عزیز عزیزی۶۷ ساله، پدر و پرشنگ عزیزی۴۸ساله، خواهر و حسین عباسی۴۸ ساله، شوهر خواهر زندانی سیاسی پخشان عزیزی، در یک پرونده مشترک به اتهام مساعدت مجرم برای فرار از محاکمه و محکومیت، هر یک به یک سال زندان محکوم شده‌اند

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، جمعه ۶مهرماه ۱۴۰۳، سه تن از خانواده زندانی سیاسی پخشان عزیزی توسط دادگاه به زندان محکوم شدند. بر اساس حکم شعبه ۲۶دادگاه انقلاب تهران، به ریاست قاضی ایمان افشاری، ۳تن از خانواده زندانی سیاسی پخشان عزیزی، هر یک به یک سال حبس محکوم شدند. این حکم توسط دادگاه تجدیدنظر عینا تایید شد.

عزیز عزیزی۶۷ ساله، پدر، پرشنگ عزیزی۴۸ساله، خواهر و حسین عباسی۴۸ ساله، شوهر خواهر زندانی سیاسی پخشان عزیزی، در یک پرونده مشترک به اتهام مساعدت مجرم برای فرار از محاکمه و محکومیت، هر یک به یک سال زندان محکوم شده‌اند. این ۳تن همزمان با بازداشت زندانی سیاسی پخشان عزیزی، بازداشت، سپس با قید وثیقه آزاد شده‌اند.

همچنین ایوب انیسی ینگجه بابت اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی به ۲سال حبس تعزیزی محکوم شده است.

اعدام ۵زندانی در زندان‌های رشت و اصفهان

زندانی سیاسی محمد مهدی محمدی، صدور حکم زندان و پرداخت جریمه نقدی


در باره زندانی سیاسی پخشان عزیزی

در تاریخ ۲ مرداد ماه به زندانی سیاسی پخشان عزیزی ابلاغ شد که به اعدام محکوم شده است. او پیش از این به بغی متهم شده و از اوایل تیرماه به دستور مقامات زندان اوین از ملاقات و تماس با خانواده اش محروم شده بود.

زندانی سیاسی پخشان عزیزی در ۱۳مرداد ۱۴۰۲، در شهرک خرازی تهران، بازداشت و در بازداشتگاه اطلاعات این شهر تحت بازجویی و شکنجه قرار گرفت. وی سپس به بند ۲۰۹ زندان اوین و پس از آن به بند زنان این زندان منتقل شد.

زندانی سیاسی پخشان عزیزی، تحت شکنجه و فشارهای مقامات امنیتی قرار داشت تا مجبور به اعترافات اجباری شود. وی در زمستان ۱۴۰۲، توسط شبعه ۵ بازپرسی دادسرای امنیت اوین به «بغی از طریق عضویت در گروه‌های مخالف» نظام متهم شده است.

همچنین دو جلسه دادگاه این زندانی سیاسی در روزهای ۸ و ۲۷ خرداد ۱۴۰۳، به اتهام «بغی» در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری برگزار شده است.

زندانی سیـاسی پخشان عزیزی، اهل مهاباد و فارغ‌التحصیل مددکاری اجتماعی از دانشگاه علامه طباطبایی است. وی اولین بار در آبان ۱۳۸۸ در یک گردهمایی اعتراضی دانشجویان علیه اعدام‌های سیـاسی در کردستان بازداشت شد. پخشان عزیزی در ۲۸اسفند ۱۳۸۸، با قید وثیقه سنگین ۱۰۰میلیون تومانی‌آزاد شده بود. این زندانی سیاسی آخرین بار در ۱۳مرداد ۱۴۰۲، توسط نیروهای امنیتی به اتهام «عضویت در گروه‌های مخالف نظام» بازداشت شد.


کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک




اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ