کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

هفت زندانی سیاسی متهم به بغی، ۱۵مهر زمان شروع محاکمه در شعبه ۲۶دادگاه انقلاب تهران

۲۴ شهریور, ۱۴۰۳دسته‌بندی حقوق بشر



این ۷زندانی سیاسی عبارتند از : اکبر دانشفر، مجتبی تقوی، وحید بنی‌عامریان، سیدمحمد تقوی، ابوالحسن منتظر، بابک علیپور، پویا قبادی. آنها روز ۱۵مهرماه ۱۴۰۳،‌ در شعبه ۲۶دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری محاکمه خواهند شد

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، شنبه ۲۴شهریورماه ۱۴۰۳،‌ زمان و شعبه دادرسی، ۷زندانی سیاسی متهم به بغی که در زندان اوین می‌باشند مشخص شده است. این ۷زندانی سیاسی عبارتند از : اکبر دانشفر، مجتبی تقوی، وحید بنی‌عامریان، سیدمحمد تقوی، ابوالحسن منتظر، بابک علیپور، پویا قبادی. آنها روز ۱۵مهرماه ۱۴۰۳،‌ در شعبه ۲۶دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری محاکمه خواهند شد.

پیش از این روز یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳، زندانیان سیاسی وحید بنی عامریان، بابک علیپور، پویا قبادی به دادگاه منتقل شده بودند.

لازم به ذکر است که این زندانیان سیاسی پیش از این در روز ۴ تیر ۱۴۰۳، همراه با ۳زندانی سیاسی دیگر سید ابوالحسن منتظر، مجتبی تقوی و علی اکبر دانشفر برای جلسه تفهیم اتهام احضار شده بودند، اما زندانیان سیاسی سیدمحمد تقوی، وحید بنی عامریان، بابک علیپور، پویا قبادی حاضر به پوشیدن لباس زندان نشده و از حضور در جلسه دادگاه خودداری کرده بودند.

اعدام یک زندانی در زندان مرکزی قزوین

بازداشت علی جهانیان، زندانی سیاسی سابق و انتقال به بازداشتگاه اطلاعات در همدان

زندانی سیاسی ابوالحسن منتظر

زندانی سیاسی سیدابوالحسن منتظر متولد ۱۳۳۸ از تهران، متاهل و دارای ۲فرزند است. او از زندانیان سیاسی دوران شاه است که در سال ۱۳۵۶ در مشهد بازداشت و به مدت ۶ماه در زندان وکیل آباد مشهد زندانی بوده است. پیش از آن نیز در دوران سربازی توسط رکن ۲ ارتش بازداشت و ۴۵ روز در بازداشتگاه بسر برده و سپس آزاد شده بود.

آقای ابوالحسن منتظر در ۱۳خرداد سال ۱۳۶۰ در مشهد بازداشت شده و به مدت ۴سال و ۳ماه در زندان وکیل آباد مشهد زندانی و در مهرماه سال ۱۳۶۴ آزاد شد.

او برای باری دیگر در خرداد ۹۷ بازداشت و به ۵سال زندان محکوم شد. او پس از تبعید به گوهردشت سر انجام در تاریخ ۱۰فروردین ۱۴۰۱، آزاد شد.

وی هم‌اکنون به دلیل پاره‌شدن بخیه‌های داخلی قلب در وضعیت وخیم جسمی به سر می‌برد.

زندانی سیاسی سید محمد تقوی

سیدمحمد تقوی در اسفند ماه ۱۴۰۲، بازداشت و به بند ۲۰۹ اوین منتقل شد. او نیز پیش از این سابقه بازداشت در سال ۹۹ داشته و حدود ۳سال در زندان اوین به اتهام هواداری و ارتباط با مجاهدین خلق در زندان بوده است. او در بهمن ۱۴۰۱ از زندان آزاد شده بود.

زندانی سیاسی بابک علیپور

بابک علیپور در دی ماه ۱۴۰۲، دستگیر و به ۲۰۹ اوین منتقل شد. وی مدت ۴ ماه در ۲۰۹ اوین بلاتکلیف بود.

زندانی سیاسی بابک علیپور پیش از این سابقه بازداشت و محکومیت داشته است. وی به همراه برادرش روزبه علیپور در تاریخ ۱۳ آبان‌ ۹۷، در بازار تره بار رشت بازداشت شدند.


زندانی سیاسی وحید بنی‌عامریان

زندانی سیاسی وحید بنی عامریان نیز روز اول دی ماه ۱۴۰۲، با ضرب و شتم توسط ماموران وزارت اطلاعات دستگیر و به زندان اوین و بند ۲۰۹ اوین منتقل کردند. وی فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی خواجه‌نصیر تهران و فوق لیسانس رشته مدیریت است.


او که پیش از این بیش از ۲ سال در زندان‌های اوین و گوهردشت محبوس بوده، به بیماری‌های سندروم روده تحریک پذیر، ضعف در سیستم ایمنی و عفونت شدید در مجاری تنفسی مبتلا است.




زندانی سیاسی پویا قبادی

زندانی سیـاسی پویا قبادی اهل شهرستان سنقر در استان کرمانشاه و فارغ‌ التحصیل مهندسی برق از دانشگاه سنندج نیز در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و در ۲پرونده مجزا توسط دادگاه انقلاب تهران مجموعا به ۱۸سال زندان و تبعید به نیک‌شهر واقع در استان سیستان و بلوچستان محکوم شد.


کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ