کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

زندانی سیاسی بهروز احسانی اسلاملو کیست؟

۹ مهر, ۱۴۰۳دسته‌بندی بانک زندانیان


زندانی سیاسی بهروز احسانی اسلاملو، در آبان ماه ۱۴۰۱ و در بحبوحه قیام سراسری ۱۴۰۱، در منزلش بازداشت و به بند ۲۰۹ اوین مربوط به وزارت اطلاعات منتقل شد


نام و نام خانوادگی: بهروز احسانی اسلاملو

محل تولد: تهران

تاریخ تولد: ۱۳۳۴

تحصیلات: دیپلم

شغل: آزاد

وضعیت تاهل: متاهل و دارای دو فرزند

اتهامات: بغی، محاربه و افساد فی‌الارض عضویت در مجاهدین، جمع‌آوری اطلاعات طبقه‌بندی شده و اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی

محکومیت: اعدام

دادگاه و قاضی صادرکننده حکم: شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری

تاریخ آخرین بازداشت: آبان ۱۴۰۱

محل بازداشت: تهران

محل‌های حبس: بندهای ۲۰۹ و بند ۴ زندان اوین

آخرین به روز رسانی: مهر ۱۴۰۳

زندانی سیاسی بهروز احسانی اسلاملو، ۷۰ ساله، دیپلمه و دارای شغل آزاد است. او متاهل و دارای ۲فرزند است. وی سرپرست خانواده و یک مادر پیر است.

او در آبان ماه ۱۴۰۱، در بحبوحه قیام سراسری ۱۴۰۱، در منزلش بازداشت و به بند ۲۰۹ اوین مربوط به وزارت اطلاعات منتقل شد.

او پس از ۳ماه و نیم شکنجه و بازجویی به بند ۴ زندان اوین منتقل گردید و اکنون در این بند زندانی است.

بهروز احسانی، در اواخر شهریور ۱۴۰۳، پس از ۲۲ماه بلاتکلیفی، سرانجام توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری همراه با زندانی سیاسی مهدی حسنی به اعدام محکوم شد. این حکم توسط دادگاه به وکیل این زندانی اطلاع داده شد.

اتهامات این زندانی سیاسی، بغی، محاربه و افساد فی‌الارض، عضویت در مجاهدین، جمع‌آوری اطلاعات طبقه‌بندی شده و اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، عنوان شده است.

پیام بهروز احسانی اسلاملو پس از صدور حکم اعدام: «سر جانم چانه نخواهم زد»

روز جمعه ۳۰شهریورماه ۱۴۰۳، زندانی سیاسی محکوم به اعدام بهروز احسانی در پیامی از زندان اوین به مناسبت صدور حکم اعدام وی اعلام کرد که بر سر جانش چانه نخواهد زد. وی در این اعلام کرد: «ما سی‌و‌چهارمین هفته اعتصاب غذای سه‌شنبه‌های نه به اعدام را همراه با ۲۱زندان دیگر در سراسر کشور پشت سر گذاشته‌ایم. و تا روزی که سرها بالای دار می‌رود به اعتصاب سه‌شنبه‌ها ادامه خواهیم داد».

متن کامل این پیام به قرار زیر است:

مردم شریف و قهرمان ایران

اینجانب بهروز احسانی که در بند ۴ زندان اوین محبوس می‌باشم در آبانماه ۱۴۰۱ توسط وزارت اطلاعات دستگیر و به انفرادی ۲۴۰(زیر نظر ۲۰۹) منتقل و آنگاه پس از ۳ماه و نیم به بند ۴ اوین منتقل شدم. بالاخره بعد از ۲۲ماه بلاتکلیفی اکنون بدون مستندات برایم حکم اعدام صادر کرده‌اند. از این نظام اعدامی جز این برنمی‌آید. من همان‌طور که در دوره بازجویی گفته بودم به‌قول شهید خسرو گلسرخی بر سر جانم آن هم در سن ۷۰سالگی با کسی چانه نمی‌زنم و اصلاً نگران ۱۰درصد باقی‌مانده عمرم نیستم آماده‌ام تا جان ناچیزم فدیه راه رهایی مردم ایران باشد.

حکم ما در دومین سالگرد قیام ۴۰۱ به ما اعلام شد. بر روان پاک بیش از ۷۰۰شهید آن قیام بزرگ درود می‌فرستم و سر تعظیم فرود می‌آورم. این رژیم خون‌ریز از سرکوب و اعدام تغذیه می‌کند. گذشته از زندانیان سیاسی روزانه از زندانیان عادی نیز سرهایی بر دار می‌رود که منشاء جرایم و اتهامات آنها همین رژیم است و قربانیان بی‌دفاع همین نظام و همین شرایط اند. ما سی‌و‌چهارمین هفته اعتصاب غذای سه‌شنبه‌های نه به اعدام را همراه با ۲۱زندان دیگر در سراسر کشور پشت سر گذاشته‌ایم. و تا روزی که سرها بالای دار می‌رود به اعتصاب سه‌شنبه‌ها ادامه خواهیم داد.

از هم میهنان عزیز، مجامع بین‌المللی و نهادهای حقوق‌بشری می‌خواهم که علیه اعدام در ایران همین امروز اقدام کنند چرا که فردا دیر است. در سه‌شنبه‌های نه به اعدام با ما همراهی کنید. مردمی که آزادی و جمهوری دموکراتیک را می‌خواهند حقشان اعدام نیست. سکوت جامعه جهانی باعث جری شدن این رژیم در اجرای اعدام است. مماشات با این رژیم را بس کنید.

با درود به تمام شهیدان راه آزادی و با درود به شرف ایران و ایرانی

بهروز احسانی – اوین ۲۸/۶/۱۴۰۳

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک



اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ