کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

برگزاری مراسم زندانیان سیاسی در زندان قزلحصار به مناسبت دومین سالگرد اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ و تجدید عهد با جانباختگان راه آزادی و برابری

۲۶ شهریور, ۱۴۰۳دسته‌بندی حقوق بشر


زندانیان سیاسی در زندان قزلحصار، با دادن شعار مخالفت خود را با اعدام و احکام بغی اعلام کردند و بر این نکته تاکید کردند که احکام بغی و اعدام برای جلوگیری از اعتراضات و سرکوب مردم است

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، دوشنبه ۲۶شهریورماه ۱۴۰۳، روز یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳، به مناسبت دومین سالگرد قتل ژینا (مهسا) امینی و آَغاز اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، مراسمی در بند زندانیان سیاسی واحد ۴ زندان قزلحصار برگزار گردید.

این مراسم با یاد و خاطره ژینا و دیگر جانباختگان آغاز شد. در ادامه زندانیان با شعر خوانی و سرودخوانی یاد ژینا و تمام قتل‌عام شدگان را گرامی داشتند و بر حق دادخواهی تاکید نموده و بر ادامه کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام تاکید نمودند. زندانیان سیاسی در زندان قزلحصار در پایان با جانباختگان راه آزادی و برابی تجدید عهد کردند که تا رسیدن به خواسته‌هایی که آنها جان خود را در آن مسیر گذاشته‌اند از پای ننشینند.

در ادامه ترانه «مهسای ما رفت برنگشت خونه» توسط یکی از زندانیان اجرا گردید و سایر زندانیان ترانه را با خواننده همراهی کردند و با هم خواندند:

آسمون خونه

چشما بارونه

دشتا گلگونه

تو این ویرونه

جون چه ارزونه

اینجا ایرونه

مهسای ما رفت و برنگشت خونه

این غم دیرینه‌اس

دل پر از کینه‌اس

خشمی تو سینه‌اس

مهسا ژینا ژیانه

خونش جوشانه

داغش سوزانه

اسمش روی لبهامون رمز طوفانه

در ادامه جمعی از زندانیان سیاسی با دادن شعار مخالفت خود را با اعدام و احکام بغی اعلام کردند و بر این نکته تاکید کردند که احکام بغی و اعدام برای جلوگیری از اعتراضات و سرکوب مردم است. آنها شعار دادند:

داغ و درفش و زندان

احکامِ بغی و اعدام

شعله زَنَد در قیام

و بر نقش اعتراضات سراسری در استمرار مبارزه با این شعار تاکید نمودند.

طلایه دار ایران

شهریور شهیدان

ریشه هر ستمگر

بر می‌کَنَد ز بنیان

در شعاری دیگر آنها پیام خود را اینگونه به جامعه اعلام نمودند :

پیام ما در زندان

به‌رخودان(مقاومت)

سه‌رهه لدان (مبارزه)

و با شعار زیر مرزبندی خود را با تمام جناح‌های درون نظام تکمیل نمودند :

مرگ بر خامنه‌ای، لعنت بر خمینی

آنها با شعار زیر اعلام کردند که حتی در مرکز اعدام و شکنجه زندانیان یعنی قزلحصار ترسی از دیکتاتور ندارند یک صدا فریاد زدند :

خامنه‌ای ضحاک می‌کشیمت زیر خاک

لازم به ذکر دستگاه‌های امنیتی و سازمان زندانها در اقدامی سرکوبگرانه در شهریور ۱۴۰۲ ، سیزده زندانی را از اوین به قزلحصار تبعید کردند تا در آستانه اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، صدای از زندان شنیده‌ نشود ولی این زندانیان نه تنها از تبعید نهراسیدند. بلکه در ابتکاری کم سابقه کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام را ایجاد نمودند تا صدای زندانیان زیر حکم اعدام از جمله زندانیان گمنام باشند. این دومین سال است که صدای این زندانیان از دیوارهای قزلحصار عبور می‌کند و به گوش وجدان‌های بیدار می‌رسد.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک


اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ