کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

محرومیت محمدعلی محمودی، زندانی سیاسی مبتلا به سرطان، از مراقبت‌های پزشکی در زندان اوین

۲۳ شهریور, ۱۴۰۳دسته‌بندی حقوق بشر


زندانی سیاسی محمد علی محمودی به دلیل ابتلاء به بیماری سرطان خون و دیابت، شرایط جسمی وخیمی دارد اما با فشار نهادهای امنیتی (اطلاعات سپاه) به زندان منتقل شده و در حال تحمل محکومیت است

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، جمعه ۲۳شهریورماه ۱۴۰۳، زندانی سیاسی محمدعلی محمودی با وجود ابتلاء به بیماری سرطان خون و دیابت در زندان اوین محبوس است.

به گزارش منبع مطلع، وی به دلیل ابتلاء به بیماری سرطان خون و دیابت، شرایط جسمی وخیمی دارد اما با فشار نهادهای امنیتی (اطلاعات سپاه) به زندان منتقل شده و در حال تحمل محکومیت است.

به گزارش منبع موثق، در زندان به هیچ عنوان امکان شرایط نگهداری و رسیدگی پزشکی مناسب به وضعیت محمدعلی محمودی وجود ندارد و رسیدگی های لازم به او صورت نمی گیرد.

زندانی سیاسی محمدعلی محمودی در روز دوشنبه هشتم مرداد ۱۴۰۳، جهت تحمل محکومیت بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. محمدعلی محمودی به اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» به ۷.۵سال زندان محکوم شده است.

نقش سران حکومت در گسترش فقر، نیاز به دگرگونی سیاسی

اعدام یک زندانی در زندان جیرفت

بازداشت زندانی سیاسی محمدعلی محمودی تنها چند ماه پس از آزادی

زندانی سیاسی محمدعلی محمودی متولد ۱۳۴۶، روز چهارشنبه ۵ مهر ماه ۱۴۰۲، در حالی که تنها چند ماه از آزادی او می‌گذشت، همراه با برخی از اعضای خانواده‌اش بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. وی پس از یک ماه بازداشت در بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات و ۳ماه بازداشت در بند یک الف اطلاعات سپاه پاسداران به بند ۴ اوین منتقل شد.

محمدعلی محمودی از زندانیان سیاسی دهه۶۰ است. وی علاوه بر این در اردیبهشت ۱۳۹۸، دستگیر و تا اواخر سال ۱۴۰۱، در زندان اوین زندانی بوده است

 بازداشت زندانی مبتلا به بیماری سخت و مغایرت آن با اصول منشور حقوق بشر

بازداشت یک زندانی که به بیماری سختی مبتلاست، به ویژه اگر این بیماری نیازمند مراقبت‌های ویژه پزشکی مانند سرطان خون باشد، با چندین اصل اساسی منشور جهانی حقوق بشر مغایرت دارد. این اصول عبارتند از:

حق حیات:

هر فرد حق زندگی دارد و این حق شامل حق برخورداری از شرایط زندگی مناسب برای حفظ سلامت جسمی و روانی است. محروم کردن فرد بیمار از مراقبت‌های پزشکی لازم، به معنای تهدید مستقیم حق حیات اوست.

حق برخورداری از معیار مناسب زندگی:

این حق شامل حق برخورداری از مسکن، خوراک، پوشاک، مراقبت‌های پزشکی و خدمات اجتماعی لازم برای حفظ سلامت و رفاه فرد و خانواده‌اش است.

حق آزادی از شکنجه و رفتار یا مجازات بی‌رحمانه، غیرانسانی یا تحقیرآمیز:

محروم کردن زندانی بیمار از مراقبت‌های پزشکی لازم، می‌تواند نوعی شکنجه یا رفتار بی‌رحمانه محسوب شود، زیرا به عمد باعث رنج و درد او می‌شود.

حق دسترسی به عدالت: 

هر فرد حق دارد که از دادگاه صالح به طور عادلانه رسیدگی به دعوا یا ادعای خود بپردازد. در این مورد، زندانی بیمار حق دارد که به دادگاه مراجعه کرده و درخواست انتقال به مکانی با امکانات پزشکی مناسب را بنماید.

علاوه بر منشور جهانی حقوق بشر، بسیاری از قوانین ملی و بین‌المللی نیز بر اهمیت ارائه مراقبت‌های پزشکی مناسب به زندانیان تاکید دارند.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک


اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ