کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

محکومیت زندانی عقیدتی اسماعیل نریمان پور به ۵سال زندان

۲۰ خرداد, ۱۴۰۳دسته‌بندی حقوق بشر

زندانی عقیدتی اسماعیل نریمان پور پیش از این نیز به دلیل فعالیت‌های خود سابقه بازداشت داشته است. ماموران امنیتی در هنگام بازداشت، کلیه وسایل منزل وی را تفتیش نموده و مقداری از وسایل آنها را ضبط نمودند

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، یک‌شنبه ۲۰خرداد ۱۴۰۳، زندانی عقیدتی اسماعیل نریمان پور نوکیش مسیحی توسط دادگاه انقلاب اهواز به ۵سال زندان محکوم شد. زندانی عقیدتی اسماعیل نریمان پور در دی‌ماه ۱۴۰۲ توسط نیروهای امنیتی در شهرستان دزفول بازداشت شده بود. وی پس از پایان دوران بازجویی با قید وثیقه در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ از زندان شیبان اهواز آزاد شد. جلسه رسیدگی به اتهامات مطرح شده در تاریخ ۸خرداد‌ماه ۱۴۰۳، در دادگاه انقلاب اهواز برگزار شد.

 زندانی سیاسی محمد آشتیانی ممانعت از آزادی با پرونده سازی وزارت اطلاعات

 گزارشی از افزایش فشار در زندان وکیل آباد مشهد + اسامی شکنجه‌گران

با ارسال هرگونه اطلاعات در این زمینه به ما کمک کنید تا صدای زندانیان باشیم

لطفا هرگونه اطلاعات خود را در فرم زیر وارد کنید

زندانی عقیدتی اسماعیل نریمان پور پیش از این نیز به دلیل فعالیت‌های خود سابقه بازداشت داشته است.

ماموران امنیتی در هنگام بازداشت، کلیه وسایل منزل وی را تفتیش نموده و مقداری از وسایل آنها را ضبط نمودند. در ادامه هنگامی که همسر و برادر اسماعیل نریمان پور جهت پیگیری وضعیت وی به ستاد خبری اداره اطلاعات اهواز مراجعه کردند آنها را برای ساعاتی بازداشت نموده و پس از بازجویی با اخذ تعهد آزاد نموده بودند.

سرکوب سیستماتیک مسیحیان در ایران

مسیحیان در ایران، علیرغم به رسمیت شناخته شدن در قانون اساسی، با تبعیض و آزار و اذیت گسترده از سوی حکومت روبرو هستند. این موضوع نقض آشکار حقوق بشر و قوانین بین‌المللی است که حق آزادی مذهب و عقیده را برای همه انسان‌ها تضمین می‌کند. در این سال‌های سرکوب نوکیشان مسیحی افزایش چشمگیری داشته است. آنها از انجام علنی شعائر مذهبی خود منع شده و همواره در معرض خطر دستگیری و حتی اعدام به اتهام ارتداد قرار دارند.

این سرکوب‌ها مغایر اعلامیه جهانی حقوق بشر، و میثاق‌های بین‌المللی می‌باشد. در ماده ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق بشر تصریح شده است که این اعلامیه حق آزادی مذهب و عقیده را برای همه انسان‌ها تضمین می‌کند. در میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی نیز حق آزادی مذهب و عقیده به رسیمت شناخته شده است. نظام حاکم بر ایران با این که قوانین بین‌المللی را امضا کرده اما به آن پای‌بندی ندارد و سایر کشورها نیزبه دلیل منافع اقتصادی خود، بر سرکوب مردم ایران چشم فروبسته‌اند.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ