کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

سیرک انتخابات، گزارشی از رای‌گیری اجباری در زندان مرکزی زاهدان

۸ تیر, ۱۴۰۳دسته‌بندی حقوق بشر


در بند زندانیان جرائم عادی زندان زاهدان همه برگه‌های انتخابات را از قبل نوشته شده و فقط زندانیان را برای انگشت زدن و رای دادن می برند. یعنی بدون اینکه فرد رضایت به دادن رای داشته باشد و حتی بداند به چه کسی می خواهد رای بدهد رای او نوشته شده است

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، جمعه ۸تیرماه ۱۴۰۳، سران حکومت به منظور پنهان کردن تحریم انتخابات توسط مردم به شگردهای مختلف دست زده‌اند. بنا به گزارشات رسیده از زندان مرکزی زاهدان مقامات این زندان به اجبار زندانیان را مجبور به دادن رای کرده‌اند. گفته می‌شود آنها حتی برگه‌های رای را پر کرده و زندانیان را مجبور به زدن انگشت و انداختن برگه در صندوق کرده‌اند. گزارش زیر از درون زندان مرکزی زاهدان در رابطه با انتخابات ارسال شده است.

گزارش رای گیری اجباری در زندان زاهدان

«در بند زندانیان جرائم عادی زندان زاهدان همه برگه‌های انتخابات را از قبل نوشته شده و فقط زندانیان را برای انگشت زدن و رای دادن می برند. یعنی بدون اینکه فرد رضایت به دادن رای داشته باشد و حتی بداند به چه کسی می خواهد رای بدهد رای او نوشته شده است.

به طوری که وقتی از زندانیان سوال می شود به چه کسی رای دادید می گویند ما که چیزی ننوشتیم فقط گفتند اینجا انگشت بزنید و برگردید.

در خصوص سالن زندانیان رای باز صندوق اخذ رای را به داخل سالن آوردند. به زندانیان گفتند که نیازی به شناسنامه و کارت ملی نیست بیایید رای بدهید. فقط می خواستند صندوق رایشان را پر کنند.»

مجموعه کلیپ‌های کسادی و تحریم بی‌سابقه انتخابات ریاست جمهوری توسط مردم 

تحریم انتخابات: انواع تهدید زندانیان توسط مقامات زندان قزلحصار برای اخذ رای

تحریم گسترده سیرک انتخابات توسط زندانیان اجتماعی

پیش از این زندانیان اجتماعی در زندان‌های مختلف از جمله زندان قزلحصار، با صدور یک بیانیه انتخابات حکومتی را تحریم کرده‌ بودند. در بیانیه‌ زندانیان آمده است:

«ما هزاران هزار زندانی از درون زندان‌های خامنه‌ای ضحاک، اعلام می‌کنیم که ارزشی برای انتخابات نمایشی پیش رو قائل نیستیم. این انتخابات که فقط برای درمان دردهای خامنه‌ای است، از جانب ما مورد تحریم است و به هیچیک از کاندیداهای این نظام که برای خالی کردن جیب مردم و نابود کردن ثروت‌های این مملکت به میدان آمده اند، رأی نمی‌دهیم.»

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک


اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ