کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

بازداشت و بلاتکلیفی مصطفی محمد حسن در بند ۲۰۹ زندان اوین

۲۵ خرداد, ۱۴۰۳دسته‌بندی حقوق بشر

مصطفی محمد حسن هفته گذشته به دفتر پیگیری‌ وزارت اطلاعات احضار شد. وی پس از مراجعه توسط ماموران اطلاعاتی بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده است

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، جمعه ۲۵خرداد ۱۴۰۳، نزدیک به یک هفته از بازداشت و بلاتکلیفی مصطفی محمد حسن در بند ۲۰۹ زندان اوین می‌گذرد. مصطفی محمد حسن روز یکشنبه ۲۰خرداد ۱۴۰۳، به دفتر پیگیری‌ وزارت اطلاعات احضار شد. وی پس از مراجعه توسط ماموران اطلاعاتی بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده است. از اتهامات مطروحه علیه مصطفی محمد حسن اطلاعی در دست نیست.

مصطفی محمد حسن دانش آموخته کارشناسی ارشد ریاضی از دانشگاه تربیت مدرس است که در مدارس تهران به شغل معلمی مشغول است. 

بازداشت بیش از ۳هزار نفر در استان سیستان و بلوچستان در یک هفته

نگاهی به قیام سراسری ۸۸ و سمبل‌های برجسته آن + مهمترین ویدئوها

با ارسال هرگونه اطلاعات در این زمینه به ما کمک کنید تا صدای زندانیان باشیم

لطفا هرگونه اطلاعات خود را در فرم زیر وارد کنید

افزایش بازداشت معترضین در ماه‌های اخیر

در ماه‌های اخیر، شاهد موج جدیدی از بازداشت‌ها در ایران بوده‌ایم که عمدتاً شامل معترضانی می‌شود که پیشتر در اعتراضات سراسری 1401 دستگیر و سپس آزاد شده بودند. این اقدام که از سوی مقامات امنیتی و قضایی ایران به عنوان “بـازداشت مجدد” یا “بازداشت به دلیل ارتکاب جرایم جدید” عنوان می‌شود، نگرانی‌های گسترده‌ای را در میان فعالان حقوق بشر و جامعه مدنی ایران به وجود آورده است.

سران حکومت تلاش می‌کنند که با تشدید سرکوب به هدف خود از این بـازداشت‌ها برسند اما با توجه به جو انفجاری جامعه و وضیت لرزان حکومت در شرایط کنونی بی‌تردید این تلاش‌ها به ضد خود تبدیل خواهد شد.

بازداشت‌های گسترده به منظور سد بستن در مقابل اعتراضات

در اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ نیز اصلی ترین روش سران حکومت برای مهار آن، بـازداشت‌های گسترده معترضین بود. بنا به اطلاعات موثق آمار بـازداشت‌شدگان دستکم ۳۰ هزار نفر برآورد می‌شود. این بـازداشت‌های گسترده همه اقشار جامعه از جوانان، دانشجویان، اساتید دانشگاه‌ها، وکلا، پزشکان، خبرنگاران، ورزشکاران و روزنامه نگاران را دربرگرفته بود.

پیش از این در فروردین‌ماه ۱۴۰۲، سازمان عفو بین‌الملل در گزارش سالانه خود به خیزش و اعتراضات سراسری مردم ایران اشاره کرده بود. در این گزارش به استفاده گسترده از ابزار سرکوب برعلیه جوان و مردم معترض، شامل شلیک، بـازداشت‌های خودسرانه، محاکمه‌های ناعادلانه و شکنجه‌های جسمی و روحی توسط دیکتاتوری حاکم بر ایران پرداخته بود. 

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ