کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

بازداشت بیش از ۳هزار نفر در استان سیستان و بلوچستان در یک هفته

۲۵ خرداد, ۱۴۰۳دسته‌بندی حقوق بشر

بازداشت‌های گسترده در یک هفته نقض آشکار حقوق اولیه و بنیادین بشر است. بازداشت‌های گسترده در استان سیستان و بلوچستان، نشان دهنده وخامت وضعیت حقوق بشر در این استان و سرکوب مستمر و بدون وقفه جوانان در این استان است

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، جمعه ۲۵خرداد ۱۴۰۳، رسانه‌های داخلی خبر از بازداشت‌های گسترده در استان سیستان و بلوچستان می‌دهند. به گفته خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران به نقل از فرمانده نیروی انتظامی استان سیستان و بلوچستان خبر از دستگیری ۳۰۷۸ نفر داد. این دستگیری‌ها تنها ظرف یک هفته انجام شده است. دلایل این بازداشت‌ها از سوی مقامات امنیتی این استان بیان نشده اما به گفته فعالان حقوق بشری این اقدامات پیشگیرانه در راستای مقابله با اعتراضات مردمی بخصوص در این استان می‌باشد.

نگاهی به قیام سراسری ۸۸ و سمبل‌های برجسته آن + مهمترین ویدئوها

بازداشت و بی‌خبری ۱۰۰ روزه زندانی بلوچ شعیب دشتی

با ارسال هرگونه اطلاعات در این زمینه به ما کمک کنید تا صدای زندانیان باشیم

لطفا هرگونه اطلاعات خود را در فرم زیر وارد کنید

بازداشت‌های گسترده و نقض حقوق بشر

بازداشت‌های گسترده ظرف یک هفته نقض آشکار حقوق اولیه و بنیادین بشر است. این اقدامات در راستای سرکوب و ایجاد جو رعب و وحشت در این استان است.

سرکوب مردم در استان سیستان و بلوچستان پس از اعتراضات سراسری در سال ۱۴۰۱، افزایش چشمگیری داشته است. بازداشت‌های گسترده در استان سیستان و بلوچستان، نشان دهنده وخامت وضعیت حقوق بشر در این استان و سرکوب مستمر و بدون وقفه جوانان در این استان است.

سران حکومت با اعدام زندانیان بلوچ در زندان‌ها که خود اولین قربانیان این حکومت هستند تلاش می‌کنند که جو رعب و وحشت را بر این استان مسلط کنند. اعدام حداقل۱۷۴زندانی بلوچ در سال ۱۴۰۲نشان دهنده آمار بالای اعدام در این استان است.

دستگیری‌های گسترده پس از تظاهرات سالگرد جمعه خونین در زاهدان

پس از تظاهرات روز جمعه ۲۸مهر ۱۴۰۲ در زاهدان، سران رژیم اقدام به دستگیر‌ی‌های گسترده در این استان کرده‌اند. این تظاهرات پس از پایان نماز جمعه و در خیابان‌های حوالی مسجد مکی زاهدان بود. نیروهای امنیتی با حمله به سمت تظاهر‌کنندگان عده‌ای از آنها را بازداشت کردند. در میان بازداشت شدگان حداقل ۵کودک و نوجوان کمتر از ۱۸ سال وجود داشت. 

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ