کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

صدور حکم اعدام یک زندانی توسط دادگاه مهاباد

۱ تیر, ۱۴۰۳دسته‌بندی اعدام


زندانی محکوم به اعدام آزاد چنگه ۴۷ساله اهل سردشت، متاهل و پدر ۲فرزند است. وی پیش از این یک پای خود را در اثر انفجار مین از دست داده و به بیماری دیابت نیز مبتلا می‌باشد

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، یک‌شنبه اول تیر‌ماه ۱۴۰۳، یک شهروند اهل سردشت به اتهام حمل مواد مخدر به اعدام محکوم شده است. دادگاه انقلاب مهاباد، این زندانی که آزاد چنگه نام دارد را به اتهام حمل و نگهداری ۵۱گرم شیشه به اعدام محکوم کرده است. این زندانی که در خرداد ۱۴۰۲، در پیرانشهر بازداشت شده است، اتهام حمل و نگهداری این مواد را رد کرده و حکم دادگاه را صرفا به دلیل سوابق قبلی خود می‌داند.

زندانی محکوم به اعدام آزاد چنگه ۴۷ساله اهل سردشت، متاهل و پدر ۲فرزند است. وی پیش از این یک پای خود را در اثر انفجار مین از دست داده و به بیماری دیابت نیز مبتلا می‌باشد.

اصرار قاضی زاده هاشمی بر ادامه راه رئیسی

اعدام یک زندانی در زندان مرکزی زنجان

صدور حکم اعدام بر اساس اعترافات اجباری از متهمان

سران حکومت و ایادی آنها در نیروی انتظامی از دیرباز به دلیل نقض گسترده حقوق بشر، به ویژه استفاده از شکنجه برای اخذ اعتراف از متهمان و صدور احکام اعدام بر پایه این اعترافات غیرقانونی، مورد انتقاد شدید سازمان‌های بین‌المللی و نهادهای مدافع حقوق بشر قرار گرفته‌اند. بسیاری از احکام دادگاه‌هایی که منجر به صدور حکم اعدام می‌شود تنها بر اساس اعترافات اجباری نفرات تحت شکنجه بوده است.

نقش سپاه پاسداران در قاچاق مواد مخدر

صدور حکم اعدام برای زندانیان با جرائم در ارتباط با مواد مخدر در حالی است که شواهد و مدارک متعددی وجود دارد که نشان‌دهنده نقش سپاه پاسداران و سران حکومت ایران در قاچاق مواد مخدر است.

سران سپاه با استفاده از درآمد هنگفت آن هزینه‌های سرکوب مردم در داخل و صدور جنگ افروزی در خاورمیانه را تهیه می‌کند.

دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد (UNODC) درسال ۲۰۰۸ طی گزارشی اعلام کرد که سپاه پاسداران در قاچاق مواد مخدر به اروپا نقش دارد. در سال 2011، نیز اتحادیه اروپا سپاه پاسداران را به دلیل نقش‌آفرینی در قاچاق مواد مخدر تحریم کرد.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ