کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

سیروان محمدی، بازداشت و انتقال به زندان مرکزی سنندج

۲۳ خرداد, ۱۴۰۳دسته‌بندی حقوق بشر

سیروان محمدی از جوانان معترضی است که در اعتراضات سراسری۱۴۰۱بازداشت و به زندان محکوم شده بود. وی پیش از این در شانزدهم بهمن‌ماه ۱۴۰۲، در پی یورش ۲۰ تن از ماموران اطلاعات سپاه سنندج بازداشت شد

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، چهارشنبه ۲۳خردادماه ۱۴۰۳، جوان معترض سیروان محمدی بازداشت و به زندان سنندج منتقل شد. این جوان معترض روز شنبه ۱۹خرداد ۱۴۰۳، توسط ماموران امنیتی بازداشت شده است. گفته می‌شود علت بازداشت وی شنود تلفنی وی توسط ماموران اطلاعات است. وی هم اکنون در زندان سنندج در بازداشت به سر می‌برد.

گفته می‌شود بازداشت وی به منظور تحمل حبس به اتهام توهین به خامنه‌ای و تبانی علیه امنیت داخلی  است. پیش از این دادگاه انقلاب سنندج وی را به این اتهام به ۵سال حبس محکوم کرده بود.

زندانی سیاسی نجات انورحمیدی، محرومیت از رسیدگی پزشکی به دستور مقامات زندان سپیدار اهواز

زندانی سیاسی اهل سنت نسیمه اسلام‌زهی، بازداشت و بلاتکلیفی ۹ ماهه در زندان اوین

با ارسال هرگونه اطلاعات در این زمینه به ما کمک کنید تا صدای زندانیان باشیم

لطفا هرگونه اطلاعات خود را در فرم زیر وارد کنید

سیروان محمدی از جوانان معترضی است که در اعتراضات سراسری۱۴۰۱بازداشت و به زندان محکوم شده بود. وی پیش از این در شانزدهم بهمن‌ماه ۱۴۰۲، در پی یورش ۲۰ تن از ماموران اطلاعات سپاه سنندج بازداشت شد. ماموران اطلاعات سپاه هنگام بازداشت، وی را به شدت مورد ضرب و شتم قرار داده بودند. سیروان محمدی به تازگی با قید وثیقه از زندان به صورت موقت آزاد شده بود.


وی در اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، به اتهام اخلال در نظم و آسایش عمومی بازداشت شده و پرونده وی به شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب سنندج ارجاع داده شده بود.

بازداشت دوباره معترضان جوان: پژواکی از سرکوب ادامه‌دار

در ماه‌های اخیر، شاهد موجی از بازداشت دوباره جوانان معترضی هستیم که پیشتر در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ بازداشت شده بودند.

طبق گزارش‌های مختلف، ده‌ها نفر از معترضان جوان که پس از آزادی با وثیقه یا اتمام دوران محکومیت خود، به زندگی عادی بازگشته بودند، مجدداً توسط نیروهای امنیتی احضار و یا بازداشت شده‌اند.

این اقدام به منظور ارعاب و ساکت کردن معترضان و جلوگیری از هرگونه فعالیت دوباره آنها صورت می‌گیرد. بازداشت دوباره معترضان جوان، نقض آشکار حقوق آنها و مغایر با اصول اولیه حقوق بشر است.

سران حکومت تلاش می‌کنند که با بازداشت‌های مجدد، فضایی از ترس و ناامیدی را در میان جامعه، به خصوص جوانان، ایجاد کنند تا به این صورت مانع افرایش اعتراضات مردمی در سطح جامعه شوند. 

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ