کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

بازداشت و بلاتکلیفی یک ماهه نویسنده کودکان جعفر حیدری

۳۱ خرداد, ۱۴۰۳دسته‌بندی حقوق بشر


جعفر حیدری در تاریخ ۵خرداد ۱۴۰۳ توسط ماموران امنیتی بازداشت و مکان نامعلومی منتقل شده است. تلاش‌های خانواده این نویسنده کودکان برای اطلاع از وضعیت وی تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده‌ است

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، پنج‌شنبه ۳۱خرداد ۱۴۰۳، نزدیک به یک ماه از بازداشت نویسنده کودکان جعفر حیدری می‌گذرد. جعفر حیدری در تاریخ ۵خرداد ۱۴۰۳ توسط ماموران امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است. تلاش‌های خانواده این نویسنده کودکان برای اطلاع از وضعیت وی تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده‌ است. خانواده وی پس از بازداشت وی با مراجعه به دادسرای عمومی و انقلاب اهواز و حتی تماس با ۱۱۳ خواستار پاسخگویی این نهادها در رابطه با مکان بازداشت وی ‌شده‌اند اما هیچ یک از این نهادهای قضایی و یا اطلاعاتی پاسخ مشخصی به آنها نداده‌اند.

بازداشت دانشجوی معترض احسان فریدی و انتقال به زندان تبریز

انتقال زندانی سیاسی ـ عقیدتی اهل سنت فریدون ذاکری به سلول انفرادی

بازداشت توسط نهادهای اطلاعاتی در اهواز

جعفر حیدری در تاریخ ۵خرداد ۱۴۰۳، توسط ماموران اداره اطلاعات شهر اهواز دستگیر و برای بازجویی و تشکیل پرونده به یکی از بازداشت‌گاه‌های مخفی منتقل شده بود. از مکان و علت بازداشت، و اتهامات مطروحه علیه نویسنده کودکان جعفر حیدری اطلاعی در دست نیست.

جعفر حیدری نویسنده و فعال ادبی – فرهنگی و مدیر موسسه فرهنگی هنری، «اینجا فرهنگی اهواز» است و چندین کتاب به زبان عربی برای کودکان به رشته تحریر در‌آورده است. وی متولد ۱۳۶۵، و ساکن کوی گلدشت از توابع اهواز است.

بازداشت در احکام قضایی ایران

حکومت ایران در احکام قضایی خود با توسل به خشونت و سرکوب، مانع از برخورداری شهروندان از حق آزادی بیان، اجتماع و تجمع می‌شود. تظاهرات و تجمع‌های مسالمت آمیز مخالف حکومت را جرم قلمداد کرده و شهروندان را به خاطر ابراز مخالفت، تحت پیگرد قرار داده و دست به بـازداشت‌های گسترده می‌زند.


کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ