کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

هفتمین روز اعتصاب غذای یک زندانی در زندان خوی

۴ تیر, ۱۴۰۳دسته‌بندی حقوق بشر


این زندانی که علی قلی نژاد نام دارد به منظور اعتصاب غذا لب‌هایش را با چسب قطره‌ای چسبانده و در حال حاضر وضعیت جسمی مناسبی ندارد

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، دوشنبه ۴تیرماه ۱۴۰۳، یک زندانی مالی به نام علی قلی نژاد در اعتراض به عدم رسیدگی به خواسته‌هایش اعتصاب غذا کرد. این زندانی در اعتراض به عدم اعطای مرخصی و رسیدگی‌ نکردن مقامات زندان به مشکلات وی، از ۲۸خرداد ۱۴۰۳، اقدام به اعتصاب غذا نموده است. وی به این منظور لب‌هایش را با چسب قطره‌ای چسبانده و در حال حاضر وضعیت جسمی مناسبی ندارد. مقامات زندان نیز با گذشت ۷روز از اعتصاب غذای علی قلی نژاد تا کنون به خواسته‌های وی رسیدگی نکرده‌اند.

اجرای حکم اعدام یک زندانی در مقابل چشمان کودک خردسالش

بیانیه تحریم انتخابات توسط جمعی از آسیب‌دیدگان و بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

افزایش چشمگیر زندانیان با جرائم مالی

در سال‌های اخیر، شاهد افزایش چشمگیری در تعداد زندانیان جرائم مالی در ایران هستیم. این پدیده، که به طور فزاینده‌ای نگران‌کننده شده است، ریشه در عوامل متعددی دارد، که یکی از مهم‌ترین آنها، وخامت اوضاع اقتصادی کشور است.

بی‌ثباتی در بازار، تورم افسارگسیخته و بیکاری گسترده، شرایطی را به وجود آورده که بسیاری از افراد توان تسویه حساب بدهی‌های خود را نداشته و در نهایت زندانی شده‌اند.

این افراد قربانیان غارت‌گری سران حکومت و ایادی آنها هستند که منجر به شرایط وخیم اقتصادی شده است. حبس این افراد نه تنها کمکی به حل مشکلات اقتصادی نمی‌کند، بلکه می‌تواند منجر به آسیب‌های اجتماعی بیشتر، از جمله فروپاشی خانواده‌ها و افزایش کودکان بی‌سرپرست شود. این زندانیان در اعتراض به این وضعیت اقدام به اعتصاب غذای اعتراضی می‌کنند.

تشدید وخامت شرایط اقتصادی زندانیان در زندان

به دلیل شرایط وخیم اقتصادی بسیاری از این زندانیان قبل از ورود به زندان نیز با مشکلات مالی دست به گریبان بوده‌اند. بی‌تردید پس از زندانی شدن این افراد مشکلات آنها تشدید می‌شود. عدم دسترسی به شغل و درآمد در زندان، تامین هزینه‌های ضروری مانند خوراک، پوشاک و دارو را برای آنها دشوار می‌کند.

بسیاری از زندانیان جرائم مالی، سرپرست خانواده هستند و زندانی شدن آنها بی‌تردید، وضعیت معیشتی خانواده را به طور جدی به خطر اندازد. تامین نیازهای اولیه خانواده، پرداخت اجاره یا رهن منزل، و تحصیل فرزندان از جمله دغدغه‌های اصلی این زندانیان است.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ