کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

محکومیت متین حسنی از آسیب دیدگان چشمی قیام سراسری ۱۴۰۱ به تحمل زندان

۶ تیر, ۱۴۰۳دسته‌بندی حقوق بشر


متین حسنی، در تاریخ ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، طی ابلاغیه کتبی به منظور حضور در جلسه دادرسی به شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری۲ شهرستان بوکان احضار شده بود

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، چهارشنبه ۶تیرماه ۱۴۰۳، متین حسنی از آسیب دیدگان چشمی در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، توسط قاضی شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری۲ شهرستان بوکان به تحمل ۲سال و ۷ماه حبس تعزیری محکوم شد.

براساس این گزارش، اتهامات مطروحه نسبت به متین حسنی «اغوا یا تحریک مردم به جنگ و کشتار با یکدیگر به قصد برهم زدن امنیت کشور» و «تبلیغ علیه نظام» عنوان شده است.

جلسه دادرسی به اتهامات متین حسنی، در تاریخ ۲۷اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، توسط قاضی شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری۲ شهرستان بوکان، برگزار شده بود.

جوان معترض متین حسینی، برگزاری دادگاه رسیدگی به اتهامات

زندانی سیاسی محمد داوری، افشای وضعیت غیرانسانی بند ارشاد زندان وکیل‌آباد شیراز

احضار متین حسنی به دادگاه کیفری ۲شهرستان بوکان

متین حسنی، در تاریخ ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، طی ابلاغیه کتبی به منظور حضور در این جلسه دادرسی به شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری۲ شهرستان بوکان احضار شده بود.

همچنین، در تاریخ ۳بهمن ‌۱۴۰۲، ماموران امنیتی در شهرستان بوکان، متین حسنی را بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه و طی مراحل بازجویی ها و تفهیم اتهام، در تاریخ ۳اسفند ١٤٠٢، با تودیع قرار وثیقه ای به مبلغ یک میلیارد تومان، آزاد و در تاریخ ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۳، برای بازپرسی و ارائه دفاعیات خود به شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بوکان، احضار شده بود.

این شهروند اهل بوکان، در جریان اعتراضات آبان ۱۳۹۸، بر اثر اصابت گلوله نیروهای امنیتی به چشم وی بر اثر شدت جراحات وارده نابینا شد.

او پیش از این در پیج خود نوشته بود:

«که رمز ماست ایستاده مردن

راهی رو که آمده‌ایم برنمی‌گردیم

قطعا ما پیروز خواهیم شد

و این روز زیاد دور نیست»

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ