کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

وضعیت زندانی سیاسی ساناز جهان تیغ، با محکومیت به ۲.۵سال زندان


۱۴ خرداد, ۱۴۰۳دسته‌بندی حقوق بشر


زندانی سیاسی ساناز جهان تیغ در اوایل شهریورماه ۱۴۰۲، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. وی در ۱۸شهریورماه ۱۴۰۲، در دادگاه انقلاب ساری به اتهام تبلیغ علیه نظام و توهین به خامنه‌ای به ۲.۵سال زندان محکوم شد

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، دوشنبه ۱۴خرداد ۱۴۰۳، زندانی سیاسی ساناز جهان تیغ در حال تحمل محکومیت ۲.۵ساله در زندان تیرکلا ساری می‌باشد. زندانی سیاسی ساناز جهان تیغ در اوایل شهریورماه ۱۴۰۲، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. وی در ۱۸شهریورماه ۱۴۰۲، در دادگاه انقلاب ساری به اتهام تبلیغ علیه نظام و توهین به خامنه‌ای به ۲.۵سال زندان محکوم شد. وی پیش از این ۲مرتبه دیگر هم بازداشت شده و مدتی را در زندان‌های ساری و قائمشهر گذرانده بود. وی هر بار با قید وثیقه از زندان آزاد شده بود.

انتقال ناگهانی کامران شیخه به زندان مرکزی مهاباد

افشای اسامی ۲۷۰ پاسدار قاتل شلیک‌کننده به مردم در اعتراضات قم + سند PDF

با ارسال هرگونه اطلاعات در این زمینه به ما کمک کنید تا صدای زندانیان باشیم

لطفا هرگونه اطلاعات خود را در فرم زیر وارد کنید

سرکوب مرگبار اعتراضات به قتل در بازداشت مهسا امینی، نیازمند اقدام فوری جهانی است - گزارش عفو بین الملل

اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

ماموران امنیتی هنگام بازداشت زندانی سیاسی ساناز جهان تیغ به منزل وی یورش برده و پس از تفتیش کامل منزل تعدادی از وسایل شخصی و دست‌نوشته‌های وی را با خود بردند.

زندانی سیاسی ساناز جهان  تیغ در اعتراضات سراسری ۱۴۰۲، بازداشت شده بود وی پیش از آن در حمایت از مردم خوزستان در  اعتراض به بی‌آبی نیز دستگیر شده بود.

بازداشت مجدد معترضین ۱۴۰۱

در ماه‌های اخیر، شاهد موج جدیدی از بازداشت‌ها در ایران بوده‌ایم که عمدتاً شامل معترضانی می‌شود که پیشتر در اعتراضات سراسری 1401 دستگیر و سپس آزاد شده بودند. این اقدام که از سوی مقامات امنیتی و قضایی ایران به عنوان “بازداشت مجدد” یا “بازداشت به دلیل ارتکاب جرایم جدید” عنوان می‌شود، نگرانی‌های گسترده‌ای را در میان فعالان حقوق بشر و جامعه مدنی ایران به وجود آورده است.

سران حکومت تلاش می‌کنند که با تشدید سرکوب به هدف خود از این بازداشت‌ها برسد اما با توجه به جو انفجاری جامعه و وضیت لرزان حکومت در شرایط کنونی بی‌تردید این تلاش‌ها به ضد خود تبدیل خواهد شد.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک
 

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ