کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

زندانی سیاسی محمد امین محمدی، انتقال به زندان نقده

۲۴ خرداد, ۱۴۰۳دسته‌بندی حقوق بشر

زندانی سیاسی کرد محمد امین محمدی جهت اجرای حکم زندان به زندان نقده منتقل شده است. این شهروند سالخورده که ۷۳سال سن دارد اهل پیرانشهر است و به اتهام همکاری با احزاب کرد اپوزسیون به ۲سال زندان محکوم شده است

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، پنج‌شنبه ۲۴خردادماه ۱۴۰۳، زندانی سیاسی کرد محمد امین محمدی جهت اجرای حکم زندان به زندان نقده منتقل شده است. این شهروند سالخورده که ۷۳سال سن دارد اهل پیرانشهر است و به اتهام همکاری با احزاب کرد اپوزسیون به ۲سال زندان محکوم شده است.

زندانی سیاسی محمد امین محمدی در ۱۳شهریور ۱۴۰۳، توسط نیروهای امنیتی و بدون داشتن حکم قضایی بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات ارومیه منتقل شده بود. وی پس از ۲.۵ ماه بازداشت با تودیع قرار وثیقه آزاد شد. زندانی سیاسی محمد امین محمدی، توسط دادگاه انقلاب به ۲سال حبس محکوم شد. حکم این دادگاه عینا توسط دادگاه تجدید‌نظر تایید شده است. وی مدت‌ها از حق ملاقات با خانواده و دسترسی به وکیل انتخابی در زمان بازجویی و دادگاه محروم بوده است.

زندانی سیاسی محمد امین محمدی اهل روستای تمرچین از توابع پیرانشهر است.

آخرین وضعیت از ۳زندانی سیاسی در سلول تنبیهی اتاق ارشاد در زندان عادل‌آباد شیراز

کنترل زنان زندانی با آمپول در زندان زاهدان + اسامی شکنجه گران

با ارسال هرگونه اطلاعات در این زمینه به ما کمک کنید تا صدای زندانیان باشیم

لطفا هرگونه اطلاعات خود را در فرم زیر وارد کنید

زندانی سیاسی ماموستا محمد خضرنژاد، تایید حکم اعدام توسط دیوان عالی

افزایش سرکوب مردم کردستان در سال‌های اخیر


پس از اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ که مردم و جوانان معترض در مناطق کرد‌نشین نقش اساسی در آن داشتند، سرکوب و دستگیری جوانان در این مناطق افزایش چشمگیری داشته است. در هفته‌های اخیر نیز مقامات قوه قضاییه حکم اعدام ماموستا محمد خضرنژاد را صادر کردند. این اقدام منجر به اعتراض مردم استان کردستان شد. سران حکومت به ناچار اقدام به عقب‌نشینی کرده و حکم وی را از اعدام به زندان کاهش داده‌اند.

این روحانی کرد بیش از یک سال است که تحت شکنجه‌های روحی و فیزیکی قرار دارد. این اقدام ماموران وزارت اطلاعات به منظور کسب اعترافات اجباری بوده است.

بازداشت ماموستا محمد خضرنژاد پس از شرکت وی در مراسم زنده یاد اسعد رحیمی از جان‌باختگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ بوده است. وی در این مراسم در مسجد افتخاری بوکان سخنرانی کرده و ضمن محکوم کردن کشتار مردم معترض سران حکومت را مورد انتقاد قرار داده بود. وی هم‌چنین از امضا کنندگان بیانیه‌ ۲۶۶ روحانی اهل سنت کردستان در حمایت از اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ می‌باشد. 

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ