کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

تهدید به اجرای حکم قطع عضو چهار زندانی

۶ تیر, ۱۴۰۳دسته‌بندی حقوق بشر


مدیرکل دادگستری استان آذربایجان غربی ضمن بازدید از زندان مرکزی ارومیه، ۴تن از زندانیان محکوم به قطع عضو را تهدید کرد که حکم آنها به زودی اجرا خواهد شد

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، چهارشنبه ۶تیرماه ۱۴۰۳، چهار زندانی توسط مدیرکل دادگستری استان آذربایجان غربی تهدید به قطع عضو شدند. ناصر عتباتی مدیرکل دادگستری استان آذربایجان غربی به همراه مجیدی دادستان ارومیه ضمن بازدید از زندان مرکزی ارومیه، ۴تن از زندانیان محکوم به قطع عضو را تهدید کرد که حکم آنها به زودی اجرا خواهد شد. این ۴زندانی که از قربانیان شرایط وخیم اقتصادی هستند که به دلیل غارتگری سران و ایادی حکومت ایجاد شده است عبارتند از:

هادی رستمی، مهدی شاهیوند، مهدی شرفیان و کسری کرمی.

هادی رستمی پیش از این طی نامه‌ای به مدیرکل دادگستری آذربایجان غربی به اعترافات اجباری تحت شکنجه خود و دیگر زندانیان اشاره کرده و نوشته بود:

«بعد از دستگیری بنده و هم‌جرم دیگرم به نام‌های مهدی شرفیان و مهدی شاهی‌وند در نزد ضابطین دایره آگاهی مورد شکنجه شدید قرار گرفته‌ام چون بنده از ناحیه پای چپ و لگن چپ و دست چپ دارای نقص عضو می‌باشم تحمل شکنجه برام طاقت‌فرسا بود. من به خاطر چند سرقت انجام نداده شکنجه شدم که کاملا بی‌اطلاع هستم.»

هادی رستمی متولد ۱۳۶۵ از استان ایلام است وی دارای یک فرزند معلول است. وی بارها گفته بود که برای تامین هزینه‌های فرزند معلولش اقدام به سرقت کرده است.

بازداشت زندانی سیاسی ماندانا کریمی بختیاری جهت اجرای حکم ۶سال زندان

تهدید و فشار برای شرکت در انتخابات! به داد زندانیان خورین ورامین برسید

هفت زندانی در انتظار اجرای حکم قطع عضو

در حال حاضر ۷زندانی در زندان ارومیه محکوم به قطع عضو می‌باشند. این افراد عبارتند از:

مهرداد تیموری ۴۴ ساله، مهدی شرفیان ۴۲ساله، هادی رستمی ۳۸ ساله، مهدی شاهیوند ۴۷ ساله، شهاب تیموری ۴۰ساله، کسری کرمی ۴۵ساله، مرتضی اسماعیلیان ۴۸ساله.

حکم قطع انگشتان این افراد در بیشتر موارد به دلیل نقض در پرونده ناقض تشخیص داده شده اما به دلیل نیاز سران حکومت به ایجاد جو رعب و وحشت این احکام بار دیگر از سوی دیوان عالی تایید شده است.

اجرای حکم قطع عضو این زنـدانیان در حالی اجرایی می‌شود که سران حکومت در بزرگترین دزدی‌های قرن ایران میلیارد دلاری از ثروت‌های مردم را به سرقت برده‌اند. تاراج ثروت‌های مردم توسط ایادی حکومت زمینه فقر هر چه بیشتر مردم را فراهم کرده است. این فقر بازتاب‌های خاص خودش نظیر سرقت، قتل، فحشا و… را در جامعه به همراه دارد.

زنـدانیان یاد شده و همه کسانی که در زندان‌های این حکومت می‌باشند اولین قربانیان چپاول ثروت‌های مردم توسط سران حکومت و ایادی‌های آنها می‌باشند.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ