کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

زندان فردیس کرج، تشدید فشار بر زندانیان سیاسی زن


۱۲ خرداد, ۱۴۰۳دسته‌بندی حقوق بشر

مقامات زندان فردیس کرج اقدام به انتقال زندانیان جرائم اجتماعی به بند زندانیان سیاسی زن کرده‌اند. این امر باعث تشدید مشکلات برای زندانیان سیاسی زن از جمله کمبود محل استراحت، پایین آمدن سطح بهداشت شده است

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، شنبه ۱۲خرداد ۱۴۰۳، مقامات زندان فردیس کرج اقدام به انتقال زندانیان جرائم اجتماعی به این زندان کرده‌اند. زندانیان منتقل شده عموما مادر و دارای فرزند می‌باشند. مقامات زندان فردیس کرج این زندانیان را به همراه فرزندانشان، به بند زندانیان سیاسی زن منتقل کرده‌اند. این امر باعث تشدید مشکلات برای زندانیان سیاسی زن از جمله کمبود محل استراحت، پایین آمدن بهداشت به دلیل ازدحام و نبود دارو شده است. در حال حاضر زندانیان سیاسی زن در زندان فردیس کرج تحت فشار قرار داشته و وضعیت آنها بد می‌باشد.

افشای اسامی ۲۷۰ پاسدار قاتل شلیک‌کننده به مردم در اعتراضات قم + سند PDF

شکنجه در زندان فردیس کرج؛ زندانیان در گرسنگی، بی‌آبی و سرما

با ارسال هرگونه اطلاعات در این زمینه به ما کمک کنید تا صدای زندانیان باشیم

لطفا هرگونه اطلاعات خود را در فرم زیر وارد کنید







در باره زندان فردیس کرج

زندان فردیس کرج (کچویی) ، در استان البرز، در حسین‌آباد فردیس، و جنب راه‌آهن واقع شده است. زندان کچوئی یا ندامتگاه فردیس بیشتر به متهمان مالی اختصاص دارد. این زندان، دارای ۴ بند می‌باشد. هر بند حدود ۱۵۰ الی ۲۰۰نفر زندانی دارد و آمار کل‌زندانی‌ها در این زندان، نزدیک به ۱۰۰۰نفر است.

وضعیت بهداشت در این زندان افتضاح است. مواد بهداشتی برای نظافت عمومی زندان در دسترس زندانیان نیست. شپش در داخل زندان بیداد می‌کند. خانواده زندانیان هر ۳ماه یک بار می‌توانند لباس برای فرزندان و اقوام خود ببرند. سایر وسایل را از بیرون زندان قبول نمی کنند.

مواد مخدر، متادون و بی۲ زیر نظر پزشک زندان، به زندانیان داده می‌شود. مواد مخدر مانند شیشه و هروئین، در داخل زندان، بیشتر از بیرون در دسترس زندانیان است.

برای زنان بیمار که به بهداری مراجعه می‌کنند به جز مسکن دارویی به آنان داده نمی‌شود. بهداری اساسا به بیماران رسیدگی نمی‌کند.

شکنجه و تنبیه زندانیان در زندان فردیس کرج

غذای ناکافی و نامناسب و گرسنه نگه داشتن زندانیان، دسترسی نداشتن به آب آشامیدنی سالم، نبود آب گرم برای استحمام، نبود وسایل گرمایشی، نداشتن لباس مناسب و گرم در فصل‌های سرما از جمله مشکلاتی است که زندانیان را با آن شکنجه می‌کنند.

این موضوع برای مادرانی که کودکان خود را در زندان به همراه دارند ضریب می‌خورد. سلامتی روحی و جسمی این کودکان قربانی قساوت مقامات زندان و قوه قضاییه است. 

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ