کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

گزارشی از افزایش فشار در زندان وکیل آباد مشهد + اسامی شکنجه‌گران

۲۰ خرداد, ۱۴۰۳دسته‌بندی بانک زندان

                                                              زندان وکیل آباد مشهد

عکس هوایی زندان وکیل آباد مشهد

زندان وکیل آباد مشهد، ‌گزارشی از افزایش فشار بر زندانیان و وضعیت نامساعد بند زندانیان سیاسی + افشای نام ۴تن از شکنجه‌گران زندان

هم ‌اکنون در بند ۷ زندان وکیل آباد مشهد تعداد زندانیان سیاسی بالغ بر ۱۳۰ نفر است که ۷ تن از آنها فعال سیاسی و ۱۲۳ نفر آنها افرادی هستند که در خیزش ۱۴۰۱، دستگیر شده‌اند.

به گزارش کانون حقوق بشر ایران یک‌شنبه ۲۰خردادماه ۱۴۰۳ گزارشی از زندان وکیل آباد مشهد به همراه اسامی چند تن از شکنجه‌گران در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است که حکایت از وضعیت بسیار بد زندانیان در این زندان دارد. بسیاری از زندانیان این زندان گمنام مانده و وزارت اطلاعات خانواده‌های آنها را تهدید کرده که در صورت رسانه‌ای شدن خبر دستگیری مشکلات زیادی برای زندانیان ایجاد خواهند کرد. در این گزارش آمده است:

هم ‌اکنون در بند ۷ زندان وکیل آباد مشهد تعداد زندانیان سیاسی بالغ بر ۱۳۰ نفر است که ۷ تن از آنها فعال سیاسی و ۱۲۳ نفر آنها افرادی هستند که در خیزش ۱۴۰۱، دستگیر شده‌اند.

بیشتر این زندانیان، با حکم‌های ۵ و ۴ سال در دادگاهی ناعادلانه و تهدید به اینکه اگر رسانه‌ای کنید، مشکلات شما چندین برابر خواهد شد، ناشناخته و گمنام مانده‌اند.

حفاظت زندان وکیل آباد مشهد با تهدید زندانیان که اگر خبر بازداشت را رسانه‌ای کنید با تبعید و مشکلات فراوانی روبه خواهید شد، زندانیان را تحت فشار گذاشته است.

در این زندان، همچنان چندین معترض با اتهام‌های واهی آتش‌زدن سطل زباله همچنان در بلاتکلیفی هستند.

ی زندانی سیاسی حمزه درویش، یک ماه انفرادی پس از خودکشی اعتراضی 

 احضار هیمن خواستان به دادگاه انقلاب سنندج

کمبود امکانات اولیه بهداشتی در زندان وکیل آباد مشهد

                                        زندان وکیل آباد مشهد، افشای اسامی ۴ تن از شکنجه گران

در بند ۷ تخت‌های شکسته زیادی وجود دارد که چندین بار زندانیان به این مشکل اعتراض‌کرده و رئیس زندان از قبول درخواست آنها امتناع کرده است. فروشگاه بند بیشتر اجناس را به قیمت چند برابر به زندانیان می‌فروشد.

از مجموع ۱۵ تلفن زندان، ۹ تلفن کار نمی‌کند. و تلفن‌ها در ساعت ۶.۵ عصر قطع می‌شوند که این خلاف قوانین است.

آب شرب زندان به دلیل بوی نامطبوع غیرقابل استفاده است و جیره غذای زندان کفاف زندانیان را نمی‌دهد. و غذاها کاملا غیربهداشتی و غیرقابل استفاده می‌باشد.

اسامی زندانبانان و شکنجه گران زندان وکیل آباد مشهد

به گزارش منبع موثق چند تن از زندان‌بان‌های در زندان وکیل آباد مشهد دست اندرکار شکنجه و افزایش فشار بر زندانیان به خصوص زندانیان سیاسی هستند.

اسامی این زندانبانان عبارتند از:

«امیر پاسبان» مدیر داخله زندان،

«جاهدی» رییس حفاظت اطلاعات زندان

«ولی خانی جانشین» رییس حفاظت

و یکی از زندان‌بان‌ها به نام «خسروی» است.

افشای جنایات در زندان‌ها وظیفه هر شهروند

این گوشه‌ای از وضعیت جهنمی زندان‌ها در حکومت قرون وسطایی ولایت فقیه است. زندانیان یا مبارزان آزادی هستند که توسط نیروهای سرکوبگر به اسارت گرفته شده‌اند یا قربانیان سرقت و چپاول ثروت‌های عمومی توسط سران حکومت.

وضعیت اسف‌بار زندان‌ها در جمهوری اسلامی، لکه ننگی بر پیشانی این رژیم است. ضروری است که جامعه بین‌المللی اقدامات قاطع‌تری برای فشار بر این حکومت به منظور احترام به حقوق بشر و حقوق زندانیان و بهبود شرایط زندان‌ها انجام دهد.

وظیفه هر یک از شهروندان افشای هر گونه اطلاعات و جنایات این حکومت در زندان‌ها می‌باشد. کانون حقوق بشر ایران افشای جنایات این حکومت در قبال زندانیان را وظیفه خود دانسته و از همه مردم درخواست کمک و همکاری داریم.

اطلاعات تکمیلی خود از درون زندان‌ها و اسامی و مشخصات روسا و مأمورانی که در شکنجه و اذیت و آزار زندانیان دست دارند، را برای کانون حقوق بشر ایران به آدرس (@MaryamHashemai) ارسال کنید.

با ارسال هرگونه اطلاعات در این زمینه به ما کمک کنید تا صدای زندانیان باشیم

لطفا هرگونه اطلاعات خود را در فرم زیر وارد کنید 

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ