کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

زندانی سیاسی روح الله خسروی بازداشت و بلاتکلیفی ۱۰ماهه در زندان شیبان اهواز

۲۵ خرداد, ۱۴۰۳دسته‌بندی حقوق بشر

زندانی سیاسی روح‌الله خسروی در این مدت تحت شکنجه‌های فیزیکی و روانی قرار داشته تا مجبور به اعترافات اجباری شود. وی در ۱۰ماه گذشته از داشتن حق وکیل انتخابی محروم بوده است

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، جمعه ۲۵خرداد ۱۴۰۳، نزدیک به ۱۰ ماه از بازداشت و بلاتکلیفی زندانی سیاسی روح‌الله خسروی می‌گذرد. وی پس از قتل حکومتی، کمر طهماسبی و مهدی الماسی ۲ جوان معترض در شهر ایذه توسط ماموران امنیتی در تاریخ اول شهریور ۱۴۰۲، بازداشت شد. روح‌الله خسروی در این مدت تحت شکنجه‌های فیزیکی و روانی قرار داشته تا مجبور به اعترافات اجباری شود. وی در ۱۰ماه گذشته از داشتن حق وکیل انتخابی محروم بوده است.

روح‌الله خسروی، تنها نان‌آور خانواده‌اش بوده و پس از بازداشت وی وضعیت معیشتی خانواده آنها به وخامت گذاشته است. او سرپرست مادر سالخورده‌، همسر و ۲فرزندش می‌باشد.

بازداشت و بلاتکلیفی مصطفی محمد حسن در بند ۲۰۹ زندان اوین

بازداشت بیش از ۳هزار نفر در استان سیستان و بلوچستان در یک هفته

با ارسال هرگونه اطلاعات در این زمینه به ما کمک کنید تا صدای زندانیان باشیم

لطفا هرگونه اطلاعات خود را در فرم زیر وارد کنید                                                       کمرطهماسبی

بازداشت و بلاتکلیفی ۶ماهه روح‌الله خسروی در زندان شیبان اهواز

با گذشت بیش از ۱۰ماه از بازداشت زندانی سیاسی روح‌الله خسروی تا کنون زمان مشخصی برای رسیدگی به پرونده او مشخص نشده است. به گفته خانواده و نزدیکانش پرونده وی در حال حاضر نزد شعبه بازپرسی است. وی در حال حاضر ممنوع الملاقات است و این باعث افزایش نگرانی خانواده وی شده است.

زندانی سیاسی روح‌ الله خسروی پس از یک ماه بازداشت در تاریخ ۳۱ شهریور۱۴۰۲، از بازداشتگاه اداره اطلاعات به زندان شیبان منتقل شد. وی از آن زمان تاکنون در بلاتکلیفی بسر می‌برد.

کشته شدن ۲ جوان ایذه‌ای توسط ماموران امنیتی

بازداشت و بلاتکلیفی ۶ماهه روح‌الله خسروی در زندان شیبان اهواز


                                                                                                                       مهدی الماسی

زندانی سیاسی روح‌الله خسروی روز چهارشنبه اول شهریور ۱۴۰۲، همزمان با کشته شدن کمر طهماسبی و مهدی الماسی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

کمر طهماسبی و مهدی الماسی ۲ جوان معترض اهل ایذه بودند که در روز اول شهریور ۱۴۰۲ در مسیر شهر اصفهان توسط نیروهای امنیتی به قتل رسیدند. در۲۵آبان ۱۴۰۱ کیان پیرفلک و چندتن از اهالی ایذه توسط نیروهای امنیتی به قتل رسیدند. مقامات حکومتی بارها تلاش کرده‌اند که این قتل‌های حکومتی را به گردن جوانان ایذه بیندازد. مردم شهر از جمله خانواده کشته‌شدگان حادثه یادشده،ضمن محکوم کردن این اقدامات شایعات حکومتی را تکذیب کرده‌اند. 

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک


اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ