کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

احضار محمد حبیبی به دادگاه انقلاب شهریار

۴ تیر, ۱۴۰۳دسته‌بندی حقوق بشر

در این احضاریه که توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب شهرستان شهریار صادر شده از محمد حبیبی خواسته شده که در تاریخ نهم تیرماه ۱۴۰۳، جهت دفاع از اتهام مطروحه در این شعبه حاضر شود

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، دوشنبه ۴تیر ۱۴۰۳، محمد حبیبی سخنگوی کانون صنفی معلمان تهران، به شعبه دوم دادگاه انقلاب شهرستان شهریار احضار شد. این احضاریه روز شنبه دوم تیرماه صادر شده است. در این احضاریه که توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب شهرستان شهریار صادر شده از محمد حبیبی خواسته شده که در تاریخ نهم تیرماه ۱۴۰۳، جهت دفاع از اتهام اجتماع و تبانی علیه حکومت و ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی و خارجی در این شعبه حاضر شود.

پیش از این در تاریخ ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۲، محمد حبیبی معلم و زندانی سیاسی سابق دستگیر شد. به گفته همسرش خانم خدیجه پاک ضمیر، او حین بازداشت مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

محمد حبیبی در محل تدریسش در شهریار، توسط ۴مامور اداره اطلاعات غرب استان تهران دستگیر شد. ماموران اطلاعات وی را پس از دستگیری به منزل آورده و اقدام به تفتیش منزل کردند. وی سپس به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. حکم بازداشت وی از شعبه دوم بازپرسی اوین صادر شده است.

زندانی سیاسی مریم اکبری منفرد، پرونده‌سازی جدید به منظور مصادره اموال وی و خانواده‌اش

زندانی سیاسی مریم بایرامیان، دو سال زندان به جرم اعتراض در سخنرانی رئیسی

در باره معلم و زندانی سیاسی سابق محمد حبیبی

محمد حبیبی از اعضای ارشد کانون صنفی معلمان تهران است که در جریان اعتراضات معلمان در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ۹۷ توسط اطلاعات سپاه بازداشت شد. وی در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ۹۷ به زندان تهران بزرگ منتقل گردید و در آن زمان به مدت ۴ ماه و نیم در زندان تهران بزرگ زندانی بود.

محمد حبیبی در مرداد ۱۳۹۷، در شعبه ۲۶دادگاه انقلاب تهران، به ریاست قاضی احمدزاده به اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور»، به ۷ سال و نیم حبس، به اتهام «تبلیغ علیه نظام »به ۱۸ ماه حبس تعزیری، «اخلال در نظم عمومی» ۱۸ ماه حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق و همچنین ۲ سال ممنوعیت از فعالیت در احزاب، گروه‌ها و دسته‌های سیاسی و اجتماعی و ممنوعیت خروج از کشور به عنوان مجازات تکمیلی محکوم گردید.

محمد حبیبی اوائل بهمن۱۳۹۸ با دستور دادستانی به زندان تهران بزرگ منتقل شد.

روز سه‌شنبه ۲۰ آبان‌ماه ۹۹ این معلم و فعال صنفی معلمان پس از تحمل ۳۰ ماه حبس از زندان تهران بزرگ آزاد شد.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ