کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

تبادل حمید نوری قاتل زندانیان سیاسی با ۲ گروگان زندانی

۲۶ خرداد, ۱۴۰۳دسته‌بندی حقوق بشر

تبادل حمید نوری قاتل زندانیان سیاسی با ۲زندانی

حمید نوری روز ۲۳ تیر ۱۴۰۱، قضاییه سوئد پس از ۹ ماه محاکمه، اقدام به صدور حکم حبس ابد برای حمید نوری از جنایتکاران قتل عام سال ۱۳۶۷ کرده بود

به گزارش کانون حقوق بشر ایران،  شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳، حمید نوری ملقب به حمید عباسی یکی از دست اندرکاران جنایت قتل عام زندانیان سیاسی در سال ۶۷، پس از تبادل زندانی بین ایران و سوئد آزاد شد. او در زندانی در سوئد در حال گذراندن محکومیت حبس ابد به اتهام مشارکت در قتل عام زندانیان سیاسی در قتل عام ۶۷ در زندان گوهردشت بود.

غریب آبادی معاون بین الملل قوه قضاییه در شبکه ایکس از آزادی حمید نوری خبر داد.

نخست وزیر سوئد نیز اعلام کرد که در جریان تبادل زندانی با ایران، یوهان فلودرس و سعید عزیزی در هواپیمای بازگشت به سوئد هستند.

تأیید حبس ابد حمید نوری از دست اندرکاران قتل عام ۶۷

واکنش های جهانی نسبت به قتل عام ۶۷ و دادخواهی مردم ایران – قتل عام زندانیان سیاسی در سال ۶۷ – جنایت هولناک علیه بشریت – فصل نهم

با ارسال هرگونه اطلاعات در این زمینه به ما کمک کنید تا صدای زندانیان باشیم

لطفا هرگونه اطلاعات خود را در فرم زیر وارد کنید

محاکمه حمید نوری به جرم شرکت در قتل‌عام سال ۶۷

حمید نوری  روز ۲۳ تیر ۱۴۰۱، قضاییه سوئد پس از ۹ ماه محاکمه، اقدام به صدور حکم حبس ابد برای حمید نوری از جنایتکاران قتل عام سال ۱۳۶۷ کرده بود. این محکومیت در روز سه شنبه ۲۸ آذر ماه ۱۴۰۲، برابر با ۱۹ دسامبر ۲۰۲۳،  توسط دادگاه استکهلم تایید شده بود.

حمید نوری به عنوان دادیار در زندان های اوین و گوهردشت مشغول به کار بود و این دادگاه به مشارکت او در قتل عام زندانیان سیاسی در زندان گوهردشت در سال ۶۷ پرداخته است.

حمید نوری در ۹ نوامبر ۲۰۱۹ (۱۸ آبان ۱۳۹۸) در فرودگاه استکهلم بازداشت شد. دادگاه استکهلم حکم بازداشت حمید نوری را چندین بار تمدید کرد و سرانجام در ۲۶ ژوئیه ۲۰۲۱ برابر با ۴ مرداد ۱۴۰۰ اولین جلسه دادگاه که به قرائت بخشی از کیفر‌خواست او اختصاص داشت برگزار شد. شاكيان پرونده و وکلایشان می‌گویند حمید نوری به عنوان دادیار زندان گوهردشت کرج و یکی از ۸ عضو «هیئت اعدام» در این زندان در جریان اعدام جمعی زندانیان سیاسی شناسایی شده است و به همین دلیل از سوی دادگاه سوئد به اتهامات متعددى مانند «جنایت جنگی، جنایت علیه بشریت،‌ شکنجه و مشارکت در جرم مستمر و باز پس ندادن جنازه‌ها» بازداشت شد.

کانون حقوق بشر ایران، ضمن محکوم کردن آزادی یک جنایتکار علیه بشریت، این اقدام دولت سوئد را کرنش در برابر سیاست گروگانگیری حکومت حاکم بر ایران دانسته و آنرا محکوم می‌‌کند. جنایات سران حکومت حاکم بر ایران، به هیچ عنوان قابل چشم‌پوشی نیست. هر گونه نادیده گرفتن این جنایات باعث جری‌تر شدن جنایت‌کاران و پافشاری آنها بر جنایاتشان می‌باشد. 

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ